loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 254

 

 

دریافت فایل

 

دانلود جزوه استعداد تحلیلی ریاضی درسنامه +سوالات چهارگزینه ای طبقه بندی شده (ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان)

توضیح فایل

دانش آموزان وکاربران گرامی:هدف از سؤالات استعداد تحلیلی غیر کلامی این است که داوطلبان آزمون استعدادهای درخشان از نظر قدرت تحلیل و بررسی روابط موجود بین اجزای سوال بتواند به پاسخ صحیح دست یابد. فایل حاضر که معرف حضور شما سروران گرامی می باشد جزوه استعداد تحلیلی ریاضی به همراه درسنامه و سوالات چهار گزینه ای طبقه بندی شده می باشد ،که برای سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان به صورت فایل pdf و به صورت خلاصه در 40 صفحه تنظیم شده است امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه وب سایت خریداری و دانلود نمایید.

بسیاری از صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، واژه‌ تیزهوش را به گروهی از دانش‌آموزان نسبت می‌دهند که به سادگی بتوانند در شرایط گوناگون راه حل‌های متفاوتی را برای حل مسائل پیرامون شان ارائه دهند. ارائه‌ی این راه‌ حل‌ها میسر نمی‌شود مگر با توانمندی ذهن در پیدا کردن روندهایی که همواره در اطراف خود مشاهده می‌کنیم. از همین‌ رو سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز برای شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش یا با استعداد برتر از همین ملاک به عنوان یکی از عوامل مؤثر در گزینش دانش‌آموزان استفاده می‌کند. اهمیت این موضوع تا جایی پیش می‌رود که درس استعداد تحلیلی بعد از درس ریاضی با سهم اهمیت ۲۳ درصدی دومین درس مهم آزمون می‌شود و اهمیتی بالاتر از دروس رسمی ابتدایی مثل علوم و ادبیات که بسیاری از دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف مطالعه‌ آن می‌کنند، پیدا می‌کند.

استعداد تحلیلی (هوش غیرکلامی)

جدا از هوش‌های ریاضی و ادبی، کشفِ رابطه‌ی معنایی بین دو یا چند تصویر نیز به نوعی از هوش مربوط است. این نوع هوش هم مثل سایر انواع هوش، تقویت‌ پذیر است.این نوع هوش به استعداد وتوانایی کار با اعداد و اشکال مربوط است.

رابطه هوش و تفکر تحلیلی

احتمالاً باید تا این لحظه به این نتیجه رسیده باشید که بخشی از آن‌چه ما به عنوان تیزهوشیمی‌شناسیم، از جنس استعداد استدلال تحلیلی و تفکر تحلیلی است.

البته نمی‌توانیم بگوییم IQ (بهره هوشی) و تفکر تحلیلی یک مفهوم هستند.

اما می‌توانیم ببینیم که اگر کسی در موارد مطرح شده در این درس موفق باشد، معمولاً صفت هوش و تیزهوشی را به او نسبت می‌دهند.

در این‌جا لازم است دوباره به این نکته توجه کنیم که مدل جانسون اوکانر به خانواده‌ی مدل‌های هوش چندگانه تعلق دارد.به بیان دیگر کسانی که در عرفِ رایج، تیزهوش نامیده می‌شوند، قرار نیست در همه‌ی المان‌ های مدل جانسون اوکانر مستعد فرض شوند. هوش آن‌ها احتمالاً صرفاً با دو یا سه مورد (از جمله استعداد تفکر تحلیلی) از استعدادهای دوازده‌گانه‌ی اوکانر متناظر است.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 12:41 نظرات (0)
بازدید : 255

 

دریافت فایل

 

دانلود جزوه جامع آرایه های ادبی کلیه رشته ها (نمودار آرایه های ادبی در مورد سوال در کنکور سراسری)pdf

توضیح مختصر فایل:

دانش آموزان و کاربران گرامی:  فایل حاضر که معرف حضور شما سروران گرامی می باشد جزوه جامع آرایه های ادبی و همچنین نمودار آرایه های ادبی مورد سؤال در کنکور سراسری کلیه رشته ها می باشد ،که برای سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان به صورت فایل pdf و به صورت خلاصه در26 صفحه تنظیم شده است امید است سودمند بوده و مورد استفاده شما واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه وب سایت خریداری و دانلود نمایید.

درباره ی آرایه های ادبی کنکور سراسری

یکی از ساده ترین مطالب مبحث ادبیات در کنکور سراسری  بخش آرایه های ادبی میباشد .در سال های اخیر گزینه های تست های این بخش به گونه ای طراحی می شود که به روش حذف گزینه ، به راحتی می توان از پس تست های آن بر آمد و درصد و نمره خود را در این درس بالا آورد.

آرایه های ادبی مورد سوال در کنکور سراسری

آرایه های ادبی به دو بخش فن بیان  و فن بدیع تقسیم می شود که  بخش فن بیان شامل  تشبیه ، استعاره ، مجاز ، تشخیص و کنایه  می باشد. بخش فن بدیع که بخش گسترده تری می باشد و به دو بخش لفظی و معنوی تقسیم بندی می شود. بخش لفظی شامل واج آرایی ، جناس ، سجع ، ( موازنه  ، ترصیع و تکرار – تصدیر – قلب که ویژه ی رشته ی انسانی است ) می باشد. بخش معنوی شامل مراعات النظیر ( تناسب ) ، تلمیح ( اشاره ) ، تضمین ، ایهام ، ایهام تناسب ( انسانی ) ، اغراق ( مبالغه ) ، اسلوب معادله ، حس آمیزی ، حسن تعلیل ، تضاد ( طباق ) ، تناقض ( پارادوکس – متناقض نما ) و لف و نشر ( انسانی می باشد.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 12:27 نظرات (0)
بازدید : 74

 

دریافت فایل

 

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ویژه دانشجویان رشته مدیریت شمس السادات زاهدی ppt

توضیح مختصر:

قابل توجه دانشجویان و دانش پژوهان گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم است .این پاورپوینت به منظور آشنايي شما با اصول و مفاهيم تئوري و عملي تجزيه و تحليل و طراحي سيستم و همچنین آشنايي با چگونگي بكارگيري تكنيك هاي تجزيه و تحليل و طراحي سيستم در عمل می باشد.این پاورپوینت درقالب 229 اسلاید زیبا و سودمند برای استفاده شما عزیزان تهیه گردیده است ،که امیدواریم سودمند بوده و مورد قبول و استفاده شما عزیزان واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعداد واحدهاي درسي: 3 واحد

تعداد جلسات درسي : 24 جلسه

پيش نياز : مباني سازمان و مديريت

مفهوم سازمان : سازمان عبارت است از سیستمی متشکل از اجزای به هم پیوسته و مبتنی بر نظم و انضباط که به منظور دستیابی به هدف های خاصی فعالیت می کند و سازماندهی عبارت است از فراهم آوردن امکانات و وسایل مورد نیاز برای رسیدن به هدف های سازمان.

مفهوم سيستم : سيستم مجموعه اي است از اجزاي به هم وابسته كه به علت وابستگي حاكم بر اجزاي خود، كيفيت جديدي را پديد آورده اند. اجزاي سيستم ضمن برخورد از ارتباط كنشي و واكنشي، از نظم و سازمان خاصي پيروي مي نمايند و در جهت تحقق هدف هاي معيني كه دليل وجودي سيستم است، فعاليت مي كنند.

نمونه هايي از سيستم ها : سيستم ها بي شمار هستند.برخي از نمونه هاي سيستم عبارت است از :

مولکولها؛ سلولها؛ نباتات؛ حيوانات؛ انسان ها؛ جوامع؛ ماشين ها و ديگر نظام هاي مکانيکي؛ منظومه هاي کيهاني؛ نظام هاي اجتماعي, سياسي, اقتصادي و فرهنگي؛ سيستم اطلاعات؛ کامپيوتر؛ نظام هاي توليدي, آموزشي, تامين اجتماعي, خدمات درماني, ارتباط جمعي؛ حسابداري بايگاني؛ نظام حقوق و دستمزد, بازنشستگي, ارزشيابي, کارکنان و کنترل و. در اين کتاب مفاهيم نظام و سيستم مترادف گرفته شده است.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 12:18 نظرات (0)
بازدید : 274

 

دریافت فایل

 

دانلود نمونه سوالات تستی کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم تربیتی درس تکنولوژی آموزشی پیام نور 92-95

دانشجویان وکاربران گرامی:  بنا به درخواست بازدید کنندگان عزیزنمونه سوالات نیم سال  1392 تا سال 1395 رشته علوم تربیتی درس تکنولوژی آموزشی کلیه گرایش های دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را همراه با پاسخنامه برای دانلود در سایت قراردادیم. تمام نمونه سوالات با فرمت PDF می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

عنوان درس : تکنولوژی آموزشی ، اصول برنامه ریزی آموزشی ، مقدمات تکنولوژی آموزشی

کد درس : ۱۲۱۱۰۱۱-۱۲۱۱۵۶۲-۱۲۱۱۵۶۹-۱۴۱۱۳۴۲-۱۲۱۱۶۱۶

رشته تحصیلی : علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی ، علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ،

تاریخچه پیدایش تکنولوژی آموزشی

تاریخچه پیدایش تکنولوژی آموزشی:تاریخچه پیدایش و تحول رشته تکنولوژی آموزشی را می توان از نظر زمانی به سه دوره مشخص تقسیم کرد : دوره اول از اوایل قرن بیستم تا اواخر سالهای 1950 ،دوره دوم از اوایل سالهای 1960 تا اواخر سالهای 1980 ، و دوره سوم از اوایل سالهای 1990 تا زمان حال. اگر بخواهیم این سه دوره رابا رویکرد معرفت شناسی و روانشناسی غالب در هر دوره معرفی کنیم شاید طبقه بندی سلز مطابق جدول زیر گویا باشد

 

دوره اول 1900-1950

دوره دوم1960-1980

دوره سوم1990-تا حال

رویکرد معرفت شناسی

اثبات گرایی

تعبیری

انتقادی

رویکرد روانشناسی

رفتار گرایی

شناخت گرایی

ساخت گرایی،پسامدرن

نمونه ای از سؤالات درس تکنولوژی آموزشی- مقدمات تکنولوژی آموزشی:

1-کدام یک ازفرآیند زیر جزء تکامل تکنولوژی آموزشی نیست؟

1- ابزار و وسایل       2- مواد آموزشی و نظام های درسی       3-نظامهای آموزشی و اجتماعی     4- طراحی سستماتیک و سازماندهی

2-تکنولوژی آموزشی هم اکنون در کدام مرحله از تکامل خود قرار دارد؟

1-مرحله دوم                      2- مرحله سوم                      3- مرحله اول                      4- مرحله پنجم

3- آموزش برنامه ای در ایران با چه سیستمی آغاز شد ؟

1- اسلاید های رنگی                 2- تلویزیون ویدئو                   3- سیستم80                      4- کامپیوتر

4- معنی ریشه لاتین ارتباط چیست؟

1- انتقال                    2- سرایت                  3-انتشار                           4- تفاهیم فکری

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 12:12 نظرات (0)
بازدید : 113

 

دریافت فایل

 

دانلود خلاصه کتاب روان شناسی تربیتی دکتر سیف رشته های روان شناسی و علوم تربیتی پیام نور

دانشجویان و پژوهش گران گرامی: هدف کتاب روانشناسی تربیتی جهت آشنایی شما با آموزش و انواع آن و تفاوت عمده آموزش کلاسی با سایر آموزش ها می باشد. ما در این وب سایت برای سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان رشته های روان شناسی و علوم تربیتی خلاصه کتاب روان شناسی تربیتی  دکتر علی اکبرسیف در 223 صفحه به صورت خلاصه در غالب فایل pdf تهیه و در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می تونید این فایل آموزشی و درسی بسیار ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

روان‏شناسى تربیتى :

روان شناسی تربیتی یا روان‏شناسى پرورشى شاخه‏اى از علم روان‏شناسى است که یافته‏هاى این علم را در خدمت معلمان قرار مى‏دهد. روان‏شناسى، علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد است؛ روان‏شناسى تربیتى علم مطالعه اعمال و اندیشه ‏هاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است.

روان‏شناسى تربیتى بیش از هر چیز دیگر معلمان را با ماهیت یادگیرى دانش ‏آموزان آشنا مى‏ کند و روشها و فنون مؤثر هدایت یادگیرى، یعنى آموزش، را در اختیار آنان مى‏ گذارد. دلیل تأکید زیاد روان‏شناسى تربیتى بر یادگیرى و آموزش این است که این دو جریان هسته اصلى فعالیت هاى معلمان و مدارس را تشکیل مى‏ دهند.

تعریف آموزش :

آموزش كار اصلى معلم است. آموزش، به فعاليتهاى از پيش طرح‏ريزى شده‏اى گفته مى‏شود كه‏ با هدف ايجاد يادگيرى در دانش‏ آموزان يا دانشجويان بين معلم و يك يا چند دانش ‏آموز به صورت كنش متقابل يا رابطه دو جانبه انجام مى‏ شود. لذا ويژگى مهم و امتياز عمده آموزش رو در روى كلاسى همين كنش متقابل آن است. با اين حال، آموزش، تنها به آموزش كلاسى محدود نمى‏ شود و ساير شيوه هاى آموزشى از جمله آموزش راديويى، آموزش تلويزيونى، آموزش از روى كتاب، يا آموزش مكاتبه ‏اى نيز در رديف فعاليتهاى آموزشى قرار دارند.

انواع هدفهاي آموزشي

هدفهاى آموزشى قصد و منظور معلم را از آموزش مطالب مختلف نشان مى‏دهند.

.1فعاليتهاي معلم

.2فعاليتهاي دانش آموزان

.3عنوان درس

.4يادگيري دانش آموزان

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 12:02 نظرات (0)
بازدید : 426

 

دریافت فایل

 

دانلود خلاصه کتاب روان شناسی رشد لورابرک

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضر خلاصه کتاب روانشناسی رشد لورابرک ترجمه دکتر محمدی می باشد. این فایل خلاصه هجده فصل از کتاب روانشناسی رشد را از فصل اول لقاح تا فصل هجدهم اواخر بزرگسالی را شامل می شود که در 84 صفحه در قالب فایل pdf برای سهولت مطالعه ودسترسی شما عزیزان تهیه ودر دسترس قرار داده شده است . امید واریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

توضیح مختصردرباره کتاب روان شناسی رشد لورابرک:

پژوهش درباره رشد انسان، تلاش نسبتاً جدیدی است. تحقیقات درباره رشد بزرگسالی، پیری و تغییر در روند زندگی در دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ پایدار شدند اما گمانه زنی ها درباره اینکه چگونه افراد رشد و تغییر می کنند قرن ها وجود داشته اند. هنگامی که این گمانه زنی ها با پژوهش ترکیب شدند، به ساختن نظریه های رشد الهام بخشیدند.

لورابرک ؛نویسنده کتاب پژوهشگری سرشناس در آمریکاست و بسیاری از روان شناسان، هنگام بحث درباره مطالب مربوط به رشد، از آثار او به عنوان مرجع نام می برند. او سبک نگارش دل نشینی دارد که خواننده را جذب خود می نماید. کتاب حاضر که نام اصلی آن “رشد در گستره عمر” است در دانشگاه‌های ایران با عنوان روانشناسی رشد تدریس می شود و در دو جلد ترجمه شده است.

این کتاب دارای ساختاری زمانی است. کتاب با فصل مقدماتی شروع می شود که تاریخچه این رشته، نظریه های امروزی و راهبردی، پژوهشی را شرح می دهد. دو فصل بعدی درباره مبانی رشد هستند. فصل دوم، مروری کلی بر بسترهای زیستی و محیطی را در بحث یکپارچه ای درباره تاثیرات چند جنبه های رشد، ترکیب می کند. فصل سوم به رشد پیش از تولد، تولد، و نوزادان اختصاص یافته است.

خوانندگان با داشتن این مبنا، آماده می شوند تا هفت دوره سنی را دقیق تر مطالعه کنند. نوباوگی و نو پایی (فصل ۴، ۵و ۶)، اوایل کودکی (فصل ۷ و۸ )، اواسط کودکی (فصل ۹ و۱۰)، نوجوانی (فصل ۱۱ و ۱۲)، اوایل بزرگسالی (فصل ۱۳ و ۱۴)، میانسالی (فصل ۱۵ و ۱۶) و اواخر بزرگسالی (فصل ۱۷ و ۱۸). هر فصل، به رشد جسمانی، شناختی و رشد هیجانی و اجتماعی می پردازد.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 11:56 نظرات (0)
بازدید : 1182

 

دریافت فایل

 

دانلود ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت جلد دوم نیکوکار

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضرpdf کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت رشته های انسانی ، بازرگانی و اقتصاد دکتر مسعود نیکو کار می باشد. این فایل شامل ده فصل از کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت  را از فصل اول بردارها تا فصل دهم تستهای پیشنهادی برای آزمون کارشناسی ارشد به همراه پاسخنامه را شامل می شود که در 393 صفحه در قالب فایل pdf برای سهولت مطالعه ودسترسی شما عزیزان تهیه ودر دسترس قرار داده شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

با توجه به اینکه ریاضیات و کاربرد های آن یکی از مفاهیم و درس های مهم تمامی رشته های دانشگاهی است و تقریباً همه رشته ها یک الی چند درس را در دوران دانشگاه خود تجربه خواهند نمود، اهمیت و انتشار این درس دوچندان خواهد شد. متأسفانه یکی از بزرگ ترین ضعف های دانشجویان در دروس ریاضی و عدم رغبت به یادگیری آن، نداشتن پایه مناسب در یادگیری می باشد که باعث می شود یادگیری ادامه مطالب را بسیار تحت شعاع قرار دهد. همچنین یکی دیگر از مشکلات رشته های علوم انسانی، علی الخصوص رشته های اصلی حسابداری و اقتصاد و مدیریت در یادگیری این درس، سنگین بودن کتاب های موجود در بازار و آموزش های دیگر است، به طوری که اکثر کتاب ها تأکید بر عمومی بودن دارند و این موضوع برای سایر رشته ها، مطالب و حجم اضافی از یادگیری را به دنبال خواهد داشت.

کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت شامل ده فصل به ترتیب زیر می باشد:

فصل اول : بردارها                           

فصل دوم : جبر ماتریس دترمینان و معکوس ماتریس                                                 

فصل سوم : دستگاه معادلات خطی

فصل چهارم :توابع چند متغیره،مشتقات جزئی                                       

فصل پنجم : کاربرد مشتقات جزئی ماکسیمم ومینیمم                                 

فصل ششم : انتگرال و روش های انتگرال گیری

فصل هفتم: کاربرد انتگرال                       

فصل هشتم : معادلات دیفرانسیل معمولی                                                     

 فصل نهم : مسائل تکمیلی  

فصل دهم شامل تستهای پیشنهادی برای آزمون کارشناسی ارشد به همراه پاسخنامه می باشد.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 11:49 نظرات (0)
بازدید : 269

 

دریافت فایل

 

دانلود  کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین جلد اول دکتر شمس

قابل توجه کاربران و دانشجویان محترم: فایل حاضر سه فصل اول آئین دادرسی مدنی بخش ۱ و ۲ و ۳ دکتر شمس جزوه ای بسیار ارزشمند و مفید جهت ازمون ارشد و وکالت و قضاوت می باشد. این فایل شامل بخش اول سازمان قضایی ایران بخش دوم دعوا، شرایط اقامه و انواع آن ،و بخش سوم صلاحیت مراجع حقوقی و اختلاف در صلاحیت  می شود که در 191 صفحه در قالب فایل pdf برای سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان تهیه و در دسترس قرار داده شده است . امید واریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف آیین دادرسی مدنی

به دست دادن تعریفی از آیین دادرسی مدنی در بدو امر ساده و سهل به نظر می رسد؛ آیین دادرسی مدنی  رشته ای از علم حقوق است که به شیوه رسیدگی به دعاوی و اختلافات خصوصی بین افراد می پردازد.آیین دادرسی مدنی، قواعدی است که اصحاب دعوا اعم از خواهان و خوانده، قضات محاکم و اشخاص وابسته به آنها در امر قضا، در جریان دادرسی از آغاز تا فرجام رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت کنند

آیین دادرسی مدنی چهره های گوناگون و گاه متضادی را به خود گرفته، به نحوی که در شناخت این رشته از علم حقوق نمی توان به آن از یک منظر نگریست و تک بعدی دیدن این رشته موجب بروز بزرگترین آفت ها در میزان کارآیی و روند پیشرفت نظام دادرسی شده است.

آئین دادرسی گاهی حقوق شکلی خوانده می‌شود و دربرابر حقوق ماهوی قرار داده می‌شود. منظور از این اصطلاح اینست که قوانین ماهوی وجود حق را مشخص می‌کنند، اما آئین دادرسی به شکل و روش اثبات و اجرای این حق می‌پردازد.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 11:42 نظرات (0)
بازدید : 79

 

 

دریافت فایل

 

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین جلد دوم دکتر عبدالله شمس

قابل توجه کاربران و دانشجویان محترم: فایل حاضر آئین دادرسی مدنی دوره بنیادین دکتر شمس کتاب بسیار ارزشمند و مفید جهت ازمون ارشد و وکالت و قضاوت می باشد. این فایل شامل  239 صفحه  می باشد و در قالب فایل pdf برای سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان تهیه و در دسترس قرار داده شده است . امید واریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

توضیح آیین دادرسی مدنی

آیین دادرسی، از مهمترین شاخه های علم حقوق است که بدین شرح معرفی می شود: "آیین دادرسی مدنی، قواعدی است که اصحاب دعوا اعم از خواهان و خوانده، قضات محاکم و اشخاص وابسته به آنها در امر قضا، در جریان دادرسی از آغاز تا فرجام رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت کنند. منظور از اشخاص وابسته به دستگاه قضایی، مدیران دفاتر، مأمورین اطلاع و اجرای احکام، وکلاء، کارشناسان و مترجمین رسمی هستند. آئین دادرسی گاهی حقوق شکلی خوانده می‌شود و دربرابر حقوق ماهوی قرار داده می‌شود. منظور از این اصطلاح اینست که قوانین ماهوی وجود حق را مشخص می‌کنند، اما آئین دادرسی به شکل و روش اثبات و اجرای این حق می‌پردازد."

آیین دادرسی، کاربردی ترین بخش علم حقوق در مشاغل حقوقی است که افراد شاغل در مشاغل حقوقی وکالت، قضاوت، کارشناس دادگستری و... هیچ گاه بی نیاز از مطالعه و مراجعه به آن نیستند، که به تعریف دیگری به آن قوانین شکلی می گویند.

از ویژگی های این کتاب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- توضیح و تفسیر تمامی مباحث آیین دادرسی مدنی؛

- ارجاع به کتاب های دیگر اساتید و صاحب نظران مخالف در پاورقی کتاب؛

- ارجاع و اشاره به مواد قانون آیین دادرسی مدنی و سایر قوانین و مقررات مرتبط با مباحث کتاب؛

- بهره گیری از تجربیات گرانبها و ارزشمند خود در تحریر مطالب و ذکر مثال و نمونه پرونده و آراء که مطالب را غنی تر می نماید؛

- اشراف نویسنده به حقوق فرانسه و تطبیق قوانین ایران و فرانسه به تناسب ضرورت مطلب؛

- استفاده از آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی در جای جای کتاب به جهت فهم بهتر مباحث.

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 11:32 نظرات (0)
بازدید : 162

 

دریافت فایل

 

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین جلد سوم دکتر عبدالله شمس

قابل توجه کاربران و دانشجویان محترم: فایل حاضر آئین دادرسی مدنی دوره بنیادین جلد سوم دکتر شمس کتاب بسیار ارزشمند و مفید جهت ازمون ارشد و وکالت و قضاوت می باشد. این فایل شامل  215 صفحه  می باشد در قالب فایل pdf برای سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان تهیه و در دسترس قرار داده شده است . امید واریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین:

آیین دادرسی، از مهمترین شاخه های علم حقوق است که بدین شرح معرفی می شود: آیین دادرسی مدنی، قواعدی است که اصحاب دعوا اعم از خواهان و خوانده، قضات محاکم و اشخاص وابسته به آنها در امر قضا، در جریان دادرسی از آغاز تا فرجام رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت کنند. منظور از اشخاص وابسته به دستگاه قضایی، مدیران دفاتر، مأمورین اطلاع و اجرای احکام، وکلاء، کارشناسان و مترجمین رسمی هستند. آئین دادرسی گاهی حقوق شکلی خوانده می‌شود و دربرابر حقوق ماهوی قرار داده می‌شود. منظور از این اصطلاح اینست که قوانین ماهوی وجود حق را مشخص می‌کنند، اما آئین دادرسی به شکل و روش اثبات و اجرای این حق می‌پردازد."

آیین دادرسی، کاربردی ترین بخش علم حقوق در مشاغل حقوقی است که افراد شاغل در مشاغل حقوقی وکالت، قضاوت، کارشناس دادگستری و... هیچ گاه بی نیاز از مطالعه و مراجعه به آن نیستند، که به تعریف دیگری به آن قوانین شکلی می گویند.

 فهرست مطالب عمده اين جزه به شرح زير مي باشد:فصل نخست طواری دادرسی:  گفتار نخست ایرادات      گفتار دوم دعاوی طاری      گفتار سوم طواری مربوط به جریان دادرسی      گفتار چهارم طواری ناشی از توقیف دادرسیگفتار پنجم طواری ناشی از زوال دعوا و دادرسیفصل دوم آیین های ویژه:  گفتار نخست دادرسی فوری          گفتار دوم تامین خواسته                گفتار سوم تامین دلیل                گفتار چهارم سازش           فصل سوم داوری

فصل چهارم نکات عمده اجرای احکام مدنی:                گفتار نخست کلیات               گفتار دوم انواع اجراء            گفتار سوم اعتراض ثالث اجرایی

وبخشهای دیگر

مهرگان سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 زمان : 11:22 نظرات (0)

تعداد صفحات : 915

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9147
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 647
  • آی پی دیروز : 441
  • بازدید امروز : 2,905
  • باردید دیروز : 1,675
  • گوگل امروز : 170
  • گوگل دیروز : 261
  • بازدید هفته : 10,826
  • بازدید ماه : 10,826
  • بازدید سال : 629,606
  • بازدید کلی : 2,439,880

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد