loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 305

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود خلاصه کتاب روان شناسی هیلگارد

دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست خلاصه کتاب روان شناسی هیلگارد  دکتر محمدی می باشد. این فایل بسیار ارزشمند در غالب pdf و شامل 16 فصل و 91 صفحه آماده دانلود می باشد. درصورت تمایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

روان‌شناسی هیلگارد، نوشتهٔ دکتر ارنست هیلگارد (۲۰۰۱–۱۹۰۴)، استاد دانشگاه استنفورد و یکی از نظریه پردازان معروف هیپنوتیزم است. که بعد از فوت ایشان، نویسندگانی که قبلاً با او و با اتکینسون در تهیهٔ این کتاب همکاری داشتند، به افتخار این دو، نام کتاب را «زمینهٔ روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد» گذاشتند. زمینه روان‌شناسی هیلگارد یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین کتابهای روان‌شناسی در ایران است که علاوه بر رشته‌های روان‌شناسی، در رشته‌های دیگری مثل پزشکی و پرستاری نیز تدریس می‌شود. از این کتاب ترجمه‌های مختلف توسط مترجمان مختلف موجود است که معروفترین و قدیمی‌ترین آن‌ها (ویراست ۱۹۹۶)، ترجمهٔ یک گروه ده نفره از مترجمان و روان شناسان بسیار زبده و مطرح ایران، به ویراستاری مرحوم دکتر نقی براهنی است. تاریخچهٔ این کتاب به این صورت است.

معرفی کتاب زمینه‌ی روان‌شناسی اتکینسون و هیلگارد

نگارش اصلی این کتاب به زبان انگلیسی است و تاکنون به زبان‌های گوناگون فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، پرتقالی، ایتالیایی، عبری، پارسی، چینی و ژاپنی ترجمه شده است. کتاب زمینه‌ روان‌شناسی در برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان روان‌شناسی تدریس می‌شود این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که برخی از استادان دانشگاه‌های ایران در دوره‌ی کارشناسی به تدریس آن می‌پردازند. درون مایه و متن این کتاب بسیار روان است و کسانی که دانشجوی روان‌شناسی نیستند نیز می‌توانند آن را بخوانند و از نوشته‌های باارزش آن بهره‌مند شوند. از سال ۱۹۵۳ که نخستین نگارش این کتاب چاپ شد، ویرایش و بازبینی‌هایی روی این کتاب انجام و نوشته‌های آن بر پایه‌ی پژوهش‌های روان‌شناسی به‌روز شده است. ویرایش ۱۵ این کتاب در سال ۲۰۰۹ و شانزدهمین ویرایش آن در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 10:24 نظرات (0)
بازدید : 246

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل

دانلود پاورپوینت سقط جنین، قوانین و دستورالعملها

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شما می باشد پاورپوینت سقط جنین و قوانین و دستورالعملهای آن می باشد .این فایل دربردارنده قوانین سقط درمانی ،دستورالعملها و مراحل بررسی و صدور مجوز سقط جنین درمانی و...است.این فایل درغالب فرمت ppt وشامل39 اسلاید ارزشمند و مفید تهیه شده وآملده دانلود می باشد .درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

در کشورهای توسعه یافته، مدت مدیدی است که سقط جنین خود خواسته و قانونی به لحاظ پزشکی از امن‌ترین فرایندها محسوب می‌شود.[۱] با این حال سقط جنین ناسالم (که توسط فرد، بدون آموزش مناسب یا خارج از محیط‌های پزشکی انجام می‌شود) سالانه حدود ۷۰ هزار مرگ مادر و ۵ میلیون معلول، در سطح جهان به جا می‌گذارد.[۲] سالانه حدود ۴۲ میلیون سقط جنین انجام می‌شود که تخمین زده شده‌است که ۲۰ میلیون از آن‌ها به شکلی ناسالم انجام شده‌است.

چهل درصد زنان حاملهٔ جهان از داشتن امکانات درمانی و حق انتخاب برای سقط جنین محروم هستند. علم پزشکی معاصر با بهره‌گیری از داروها و روش‌های جراحی، سقط جنین راحت کرده‌است. قانونی بودن، همه‌گیر بودن، وضعیت فرهنگی، و وضعیت مذهبی در نوع نگاه به سقط جنین، تفاوت قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کند. در بسیاری از نقاط جهان، بحث‌های جنجالی بر سرِ قانونی و اخلاقی بودن، سقط جنین وجود دارد. از آنجایی که دست‌رسی به آموزش و خدمات تنظیم خانواده برای پیشگیری از بارداری در سراسر جهان، در حال افزایش است، سقط جنین به‌طور گسترده‌ای در حال کاهش است.

انواع سقط جنین عمدی (خودخواسته)

هرسال در جهان حدود ۲۰۵ میلیون بارداری اتفاق می‌افتد. بیش از یک سوم آن‌ها ناخواسته هستند و در حدود یک پنجم به سقط جنین عمدی ختم می‌شوند. بیشتر سقط‌ ها ناشی از بارداری‌های ناخواسته می‌باشند.  یک بارداری می‌تواند به‌طور خودخواسته به شیوه‌های گوناگون به سقط جنین بینجامد. شیوهٔ انتخاب شده معمولاً به سن رویان یا جنین وابسته‌است، که اندازه‌اش در جریان بارداری رشد می‌کند. هم‌چنین ممکن است روش‌های ویژه‌ای با توجه به قانون، دسترس پذیری در منطقه، و ترجیح پزشک یا بیمار انتخاب گردد.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 9:54 نظرات (0)
بازدید : 443

 

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود جلد دوم کتاب آمار وکاربرد آن درمدیریت (تحلیل آماری) دکتر عادل آذر

کاربران گرامی : این فایل pdf جلد دوم کتاب آمار وکاربرد آن درمدیریت یا تحلیل آماری تالیف دکتر عادل آذر و دکتر منصور مؤمنی می باشد.این کتاب دربرگیرنده فصل نهم تا هجدهم  همراه با سوالات تستی و پاسخنامه می باشد. و شامل399 صفحه و در قالب فایل pdf تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد دوم اثر عادل آذر

کتاب آمار و کاربرد ان در مدیریت نوشته عادل آذر و منصور مؤمنی از انتشارات سمت، یکی از اصلی ترین کتابهای مرجع در رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد در درس آمار و احتمال می باشد که با بیانی شیوا مطالب و فرمولهای آماری را آموزش می دهد.

در بسیاری از زمینه های کاربردی، محققان در صدد تعیین پارامترهای جامعه اند؛ ولی دسترسی به آنها به طور مستقیم با سرشماری جامعه آماری امکان پذیر نیست.
در چنین موقعیتهایی، محققان ناچارند برای استنباط پارامترهای موردنظر به نمونه هایی از جوامع آماری اکتفا کنند. شاخص بدست آمده از جامعه آماری با استفاده از سرشماری را پارامتر می نامند.
در مقابل شاخص به دست آمده از یک نمونه تصادفی n تایی از جامعه را «آماره» نامیده اند. همانطور که در فصل اول نیز بیان شد یکی از مهم ترین جنبه های آمار استباطی تعمیم اطلاعات از سطح آماره به پارامتر است.

فهرست

فصل نهم: نمونه‌گیری و توزیعهای نمونه‌گیری                فصل دهم: تخمین آماری
فصل یازدهم: آزمون فرض آماری                فصل دوازدهم: تحلیل واریانس
فصل سیزدهم: رگرسیون خطی ساده و همبستگی      فصل چهاردهم: رگرسیون چندگانه و غیرخطی
فصل پانزدهم: کاربردهای آزمون کای ـ مربع در مدیریت
فصل شانزدهم: روشهای ناپارامتری
فصل هفدهم: تحلیل سریهای زمانی و مدلهای پیش‌بینی
فصل هجدهم: نظریه تصمیم
پیوست              منابع و مآخذ          واژه‌نامه

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 23:47 نظرات (0)
بازدید : 160

 

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل

دانلود پاورپوینت درمان لکنت زبان باروشCBT

دانشجویان و کاربران گرامی فایل که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت درمان لکنت زبان با استفاده از روش CBT می باشد. این فایل شامل 26 اسلاید زیبا و سودمند و پر محتوا می باشد که برای سهولت مطالعه و یادگیری شما عزیزان و سروران گرامی در غالب فایل ppt تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

شواهد بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه بزرگسالانی که لکنت می‌کنند یا AWS  ممکن است به CBT احتیاج داشته باشند.

کلیشه‌های جامعه موجب می‌شود که بزرگسالانی که لکنت می‌کنند، گاهاً تجربیاتی داشته باشند که مهر تاییدی بر ترس آنها از ارزیابی منفی بزند. اثر این موضوع بر روی بزرگ سالانی که لکنت می‌کنند اجتناب اجتماعی و شغلی معنا دار است و همچنین بر کیفیت زندگی آنها نیز موثر است. ثانیاً، در مطالعه گسترده اخیر در خصوص درمان رفتاری بزرگسالانی که لکنت می‌کنند، شرکت کنندگانی که دچار اختلال سلامت روان بودند از جمله اضطراب اجتماعی، در حفظ و تداوم تأثیرات درمانی ناکام بودند.

شواهد موجود، این ادعا را حمایت می‌کند که CBT می‌تواند اضطراب و اجتناب اجتماعی را بطور موثر کاهش داده و مشارکت در موقعیت های مکالمه روزانه برای  بزرگسالانی که لکنت می‌کنند را افزایش دهد. اجزای نمایش داده شده CBT در اینجا از مدلی که بطور گسترده در روانشناسی بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد اقتباس شده و داده‌های پشتوانه موجود، بازبینی شده‌اند.

برگه‌هایی به آسیب‌شناسان گفتار و زبان که در این جمعیت عهده‌دار CBT شدند، ارائه گردید. اصول اولیه روشهای CBT در هنگام اجرا، آسان بنظر می‌رسند. به همین خاطر، نویسندگان حاضر بر این باورند که آسیب‌شناسان گفتار‌ـ‌زبان که آموزش اجرای CBT  دیده‌اند بایستی بتوانند تکنیکهایی که در این مطالعه توضیح داده شده را بکار ببرند.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 23:42 نظرات (0)
بازدید : 223

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود جلد ششم کتاب راهنمای شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار pdf

کاربران گرامی : این فایل pdf جلد ششم کتاب راهنمای شناسایی و ارزشیابی عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار می باشد.این کتاب دربرگیرنده الزامات، دستورالعمل ها و رهنمودهای تخصصی مرکز سلامت محیط و کار می باشد. این کتاب شامل 320 صفحه و در قالب فایل pdf تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه:

تغيير در شيوه زندگي، نياز به محصولات جديد و استفاده از تكنولوژيهاي نو سبب گرديده است كه فهرست مواد شيميايي مورد مصرف در صنعت روز به روز فزوني يابد.

عليرغم پيشرفت هاي علمي بشر در مورد اثرات سوء مواد شيميايي ، در بسياري از موارد دانسته هاي بشر در مورد اثرات زيان آور مواد شيميايي كم بوده و بعضا اطلاعاتي در دست نيست. از اين رو لازم است نسبت به پايش مواجهه شاغلين و ثبت آنها اقدام نمود تا بتوان در مقاطع زماني مختلف همزمان با پايش هاي بيولوژيكي، داده ها و اطلاعات جمع آوري شده را به كمك متخصصين اپيدميولوژي شغلي مورد تحليل و استنتاج قرار داد.

به منظور دستيابي به اين هدف ، همسان سازي روش هاي سنجش توسط كارشناسان محترم بهداشت حرفه اي در سطح كشور يك ضرورت است تا بتوان با اطمينان نسبت به تحليل نتايج سنجش و ارتباط آن با پايش هاي بيولوژيكي و اثرات زيان آور در شاغلين اقدام نمود. از اين رو در اين راهنما
روشهاي نمونه برداري، آماده سازي و تجزيه نمونه هاي هوا براي تعداد قابل توجهي از تركيبات شيميايي ارائه شده است.

هدف كلي: هدف از تدوين اين راهنما، ارائه روش هاي سنجش (شامل مراحل نمونه برداري ، آماده سازي و تجزيه نمونه ها) تعداد قابل توجهي از آلاينده هاي شيميايي محيط كار مي باشد.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 17:36 نظرات (0)
بازدید : 263

 دریافت فایل  

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی ppt

دانشجویان وکاربران گرامی فایل که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت نظریه گشتالت درمانی می باشد. این فایل شامل 23 اسلاید زیبا و سودمند وپر محتوا می باشد که برای سهولت مطالع و یادگیری شما عزیزان و سروران گرامی در غالب فایل ppt تهیه وهم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف :

گشتالت نام یک مکتب در روانشناسی و نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب در قرن بیستم است که نظریات ورت هایمررا مبنای کار خود درزمینه بررسی یادگیری قرار دادند. لغت گشتالت به‌ معناى شکل (Form) و شمائل يا صورت (Shape)، و گسترده‌تر آن به معنى شيوه (Manner) يا حتى جوهر (Essence) آمده است. واژه‌هاى مترادف آن در زبان انگليسى به‌شکل گسترده‌اى استفاده شده است .

گشتالت بنا به تعریف، عبارت است از یک پدیده نظام‌دار یا یک کل که عناصر آن با آنکه متمایزند به یکدیگر سخت وابسته و مرتبط هستند. اجزای یک گشتالت خواصی دارند که از قرارگیری آن‌ها در کل ناشی می‌شود و کل نیز خواصی دارد که در هیچ یک از عناصرش یافت نمی‌شود. بنابراین یک گشتالت واحدی متمایز از اجزا و محیط اطرافش است. گشتالت در پدیده‌های فیزیکی، زیستی و در رفتار انسان به صورت‌های مختلف ظاهر می‌شود.

نظریه گشتالت :

روانشناسان گشتالت معتقد بودند که گرچه تجربه‌های روانشناختی از عناصر حسی ناشی می‌شوند، اما با خود این عناصر تفاوت دارند. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که یک ارگانیزم چیزی به تجربه می‌افزاید که در داده‌های حسی وجود نداردو آنها آن چیز را سازمان (organization) نامیدند و همانطورکه بیان شد گشتالت در آلمانی به معنی سازمان است. طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل‌های معنی‌دار تجربه می‌کنیم و محرک‌های جداگانه را نمی‌بینیم و کلا هرآنچه می‌بینیم محرک‌های ترکیب یافته در سازمان‌ها(گشتالت‌ها)یی است که برای ما معنی دارند.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 17:29 نظرات (0)
بازدید : 194

دریافت فایل

 

 

توضیح فایل:

 

دانلود پاورپوینت بازی درمانی ppt

دانشجویان وکاربران گرامی فایل که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت بازی درمانی می باشد. این فایل شامل 38 اسلاید زیبا و سودمند و پر محتوا می باشد که ویژه رشته های روان شناسی و روان درمانی و روان شناسی بالینی می باشد.که برای سهولت مطالعه و یادگیری شما عزیزان و سروران گرامی در غالب فایل ppt تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

بازی‌درمانی، روشی است که به یاری کودکان پرمشکل می‌شتابد تا بتوانند مسائل خود را به دست خویشتن حل کنند و در عین حال، نشان‌ دهنده‌ی این واقعیت است که بازی برای کودک، همانند یک وسیله طبیعی است.

تعریف بازی درمانی

بازی درمانی نوعی روش درمانی است که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن کودکان مشکلات و مسایل خود را در یک سطح خیالی و تصویری به وسیله عروسک ها، گل مجسمه سازی و وسایل دیگر آشکار می نمایند(مک ماهون،2005).    نوعی از روان درمانی کودکان است که به آنها کمک می کند تجارب،احساسات و مشکلات خویش را به وسیله بازی با عروسک ها، اسباب بازیها و دیگر وسایل بازی بیان و برون ریزی کنند. این کار با راهنمایی و نظارت درمانگری آموزش دیده انجام می شود(کارول،1997)

فواید بازی

-به کودکان اجازه می دهد احساسات خود را به صورت کارآمد بیان کنند.-به بزرگسالان اجازه می دهد وارد دنیای کودکان شوند و تساوی قدرت موقتی ایجاد شود.

-بازی برای کودکان لذت بخش است و اضطراب آنها را کاهش می دهد.-به کودکان فرصت میدهد تا نقش های جدید را بازی کنند و رویکردهای حل مسئله را آزمایش کنند.

-باعث بلوغ تکاملی کودک می شود.-ویژگی سمبلیک بازی باعث می شود کودک با خود فراموش شده اش ارتباط برقرار کند و تجارب حسی حرکتی اولیه را تجربه کند.

-به کودک کمک می کند مهارت های اجتماعی مورد نیاز را در موقعیت های مختلف کسب کند.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 11:00 نظرات (0)
بازدید : 163

دریافت فایل

 

توضیح فایل:

دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی رفتار قاطعانه و ابراز وجود(جرات ورزی)

دانشجویان وکاربران گرامی فایل که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت کارگاه آموزشی رفتار قاطعانه و ابراز وجود یا جرأت ورزی می باشد. این فایل شامل 68 اسلاید زیبا و سودمند و پر محتوا می باشد که برای سهولت مطالعه و یادگیری شما عزیزان و سروران گرامی در غالب فایل ppt تهیه و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مهارت ابراز وجود و جرات ورزی

ارتباط جرات مندانه گونه‌اي از ارتباط است كه در آن هر احساسي بجز اضطراب به‌راحتي ابراز شده و نتيجه آن حرکت به سوی اهداف و مقاصد شخصي بدون ضايع كردن حق ديگران است.

تعریف ابراز وجود و جرات ورزی :

رفتار جرات‌مندانه يك رفتار بين فردي است كه شامل ابراز صادقانه و نسبتاً رك افكار و احساسات مي‌باشد، به نحوي كه از نظر اجتماعي مناسب بوده و احساسات و آسايش ديگران نيز در آن مد نظرباشد به طور كلي جرات‌مندي را مي‌توان توانايي ابراز صادقانه نظرات، احساسات و نگرش‌ها بدون احساس اضطراب دانست. جرات‌مندي همچنين شامل دفاع فرد از حقوق خود مي‌باشد، به شكلي كه حقوق ديگران پايمال نشود.

1- پرخاشگرانه: در اين نوع ارتباط فرد با تهديد كردن و تضييع حق ديگران توهين آميز برخورد مي كند.

2- منفعلانه: دراين نوع ارتباط فرد با عذر خواهي افراطي و كوچك انگاري خود تمامي افكار، احساسها و حقوق شخصي خود را به نفع طرف مقابل ناديده مي گيرد.

3- جرات مندانه: ارتباط جرات مندانه گونه‌اي از ارتباط است كه در آن هر احساسي بجز اضطراب به‌راحتي ابراز شده و نتيجه آن حرکت به سوی اهداف و مقاصد شخصي بدون ضايع كردن حق ديگران است.

هرکدام از سبک های ارتباطی فوق دارای اجزایی شامل باورها ، رفتارها ، رویارویی ،تجربه احساسات ،تاثیری که برمی تواندبردیگران می گزارند می شود.

 

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 10:24 نظرات (0)
بازدید : 164

دریافت فایل

 

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه

دانش آموزان و کاربران گرامی : فایلی که معرف حضور شماست مجموعه ای از سوالات اندام های فوقانی آزمون های علوم پایه می باشد . این فایل شامل مجموعه ای از سوالات اندام های فوقانی آزمونهای علوم پایه و پزشکی از شهریور 1379 تاشهریور 1391  می باشد که در 34 صفحه به صورت فایل pdf  تهیه شده است. این مجموعه سوالات به صورت تستی و همراه با پاسخ است.با معرفی و دانلود مجموعه سوالات تستی آزمون های علوم پایه همراه شما هستیم. امیدواریم که این مجموعه سوالات سودمند و مفید بوده و مورد استفاده عزیزان دانشجو و کاربران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مختصر آشنایی با اندام های فوقانی

اندام زبرین یا اندام فوقانی که در اصطلاح عامیانه به آن دست گفته می‌شود در کالبدشناسی عبارت است از هردو مجموعه چپ و راست شانه، بازو، زیر بغل، آرنج، ساعد و دست در انسان. ترقوه: ترقوه استخوانی دراز است که همراه با استخوان کتف، بازو و جناغ، کمربند شانه‌ای یا پکتورال را تشکیل می‌دهند.

این استخوان برخلاف سایر استخوان های دراز، فاقد هرگونه مغزی است و دارای منشاء غشائی می باشد و از سمت داخل به جناغ و از سمت خارج به استخوان کتف متصل می شود. ترقوه تنها استخوان بین تنه و اندام فوقانی است و در تمام طولش قابل لمس است. شکل استخوان ترقوه در هر طرف قفسه سینه شبیه حرف «S» می باشد. کتف: کتف یا اسکاپولا در آناتومی بدن انسان، نام استخوانی سه گوش و صاف در اندام فوقانی است.

در قسمت انتها این استخوان با استخوان‌های زند زبرین و زند زیرین مفصل آرنج را می‌سازد. استخوان بازو، استخوانی دراز است که دارای یک تنه و دو انتهای فوقانی (پروگزیمال) و تحتانی (دیستال) است. زند زبرین: زند زبرین یا رادیوس (Radius) استخوانی است بلند در سمت خارجی ساعد که موازی زند زیرین بوده و مچ دست را به آرنج متصل می‌نماید.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 10:02 نظرات (0)
بازدید : 248

برای دریافت فایل لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید.

دریافت فایل

 

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود خلاصه کتاب نظریه های روان درمانی پروچاسکا و نور کراس

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی: فایلی که هم اکنون  در دسترس شما عزیزان قرار دارد خلاصه کتاب نظریه های روان درمانی پرو چاسکا و نورکراس می باشد. این فایل درغالب pdf و شامل 54 صفحه می باشد که بسیار سودمند و خوانا می باشد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف و مقایسه نظریه هاي روان درمانی

در حوزه روان درمانی
طی ۳۰سال گذشته ما شاهد تورم عنان گسیخته درمان هائی بوده ایم که اسامی گوناگونی را به خود اختصاص داده اند. در سال ۱۹۵۹ هارپر ۳۶ نظام روان درمانی مجزا را شناسائی کرد. در سال ،۱۹۷۶ پارلف ۱۳۰ درمان را در بازار روان درمانی (جنگل روان درمانی) مشخص کرد.

در سال ۱۹۷۹مجله تایم بیش از ۲۰۰درمان را گزارش کرد. برآوردهای جدید این تعداد را بیش از ۴۰۰درمان گزارش کرده اند. هر نظامی ادعا می کند که اثربخشی متفاوتی دارد و از قابلیت کاربرد منحصر به فردی برخوردار است بانیان نظامها، به رغم فقدان پژوهش نتیجه ای کنترل شده، از ۸۰تا %۱۰۰موفقیت خبر می دهند. یکپارچه نگری، روند کلی روان درمانی معاصر را نشان می دهد پژوهش همواره نشان می دهد که یکپارچه نگری التفاط گرائی، رایج ترین گرایش در بین متخصصان بهداشت روانی است.

تعریف روان درمانی:

روان درمانی را می توان برحسب گرایش نظری فرد، به صورت قانع سازی میان فردی، آموزش روانی، اجتماعی، ایجاد تغییر در خویشتنبر اساس هدایت حرفه ای، تکنولوژی رفتاری، شکلی از بازپروری، کسب رابطه، شکل جدیدی از آئین شمنی، مراقبت از سلامتی، و غیرهدر نظر گرفت.

از دیدگاه یکپارچه نگر
اقتصاد نورکراس ۱۹۸۷تعریف قابل قبول روان درمانی از چند ویژگی ضروری برخوردار است.
اولاً : این تعریف باید پدیده های بالینی را به شیوه نسبتاً عینی و عملیاتی کند.

ادامه از دیدگاه یکپارچه نگر
ثانیاً : این تعریف باید از لحاظ نظری و از نظر معنائی بیطرف باشد.
ثالثاً : روان درمان گران دارای گرایش های گوناگون در مورد آن اتفاق نظر داشته و آنرا تأئید کنند.

رابعاً : این تعریف باید بدون قربانی کردن یکپارچگی و رویکرد خاص، با نظریه ها به طور برابر برخورد کند.

مهرگان سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 زمان : 8:31 نظرات (0)

تعداد صفحات : 915

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9150
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 422
  • بازدید امروز : 1,589
  • باردید دیروز : 1,937
  • گوگل امروز : 28
  • گوگل دیروز : 159
  • بازدید هفته : 16,047
  • بازدید ماه : 16,047
  • بازدید سال : 634,827
  • بازدید کلی : 2,445,101

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد