loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 92

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود جامع ترین پاورپوینت درمان مبتنی برامید

قابل توجه کاربران گرامی : فایلی که هم اکنون آماده دانلود می باشد جامع ترین پاورپوینت درمان مبتنی بر امید یا امید درمانی می باشد. این فایل معرف تاریخچه امید درمانی ،تعریف امید ، ارتباط میان مؤلفه امید و...می باشد.این پاورپوینت زیبا و سودمند درغالب فایلppt و در 93 اسلاید مفید و ارزشمند جهت استفاده شما عزیزان وسروران گرامی تهیه ودر دسترس قرارداده شده است .در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تاریخچه امید درمانی:

— ساختارهای منسوب به امید در متون روانشناسی در سال 1950 ظاهر شدند.

—بندورا ، سازه انتظار مبنی بر اینکه پیامدهای دلخواه بوقوع خواهند پیوست  را وارد روانشناسی کرد.

—کارور و شییر سازه خوش بینی را با تأکید بر انتظار تجربه پیامدهای خوشایند در زندگی پایه ریزی نمودند.

—در اواخر سال 1950تا 1960 امید با روشهای علمی تر و رسمی تر مورد بررسی قرار گرفت

— از اواسط دهه 1970به بعد پژو هشهای زیادی با تأکید بر افکار و احساسات منفی و نقش آن در سلامتی و بهبودی انجام شد.

روان شناسی مثبت گرا

—مارتین سلیگمن روان شناس و استاد دانشگاه پنسیوانیا، اشاره می کند که علم روانشناسی در طول قرن بیستم عمدتاً به اختلالات روانی از جمله اضطراب، افسردگی، یأس و ناامیدی  توجه کرد و از توجه به عواطف مثبت انسان غافل شد .بنظر او انسان دارای نیمه مثبت و نیم منفی است و اکنون هنگام آن است که به جنبه های مثبت وجود انسان توجه شود و علاوه بر آسیب پذیر یها به توانمند یها و استعدادهای انسان نیز توجه شود. در محور این نیمه مثبت، امید به آینده قرار دارد.

تعاریف امید:

—تجربه مهمی که منعکس کننده احساسات، افکار و رفتارهای مورد انتظار برای تقاضاها و یا پیامدهایی است که هنوز رخ نداده اند.

—داشتن انتطار مثبت برای رسیدن به هدف. امید را حالت انگیزشی مثبتی که از احساس موفقیت ناشی از رابطه مقابل بین عامل و مسیرهای دستیابی به هدف، توصیف کرده اند.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:36 نظرات (0)
بازدید : 144

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود پاورپوینت کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان

دانشجویان و کاربران گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت کلیات علم اقتصاد جمشید پژویان ،فرهادخداداد کاشی،و یگانه موسوی است. هدف اين پاورپوینت آشنا ساختن  دانشجويان با مکانيزم، عملکردها و ساختهای اقتصادی و نيز مطالعه نظريات و تئوري های گوناگون اقتصادی است.این پاورپوینت شامل 251 اسلاید زیبا وسودمند است که درغالب فایل ppt تهیه و آماده دانلود می باشد. درصورت تمایل و نیاز می توانید این فایل سودمند را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. 

هدفهای فصل اول درس:

هدف اين  درس  آشنا ساختن  دانشجويانبا مکانيزم، عملکردها و ساختهای اقتصادیو  نيز مطالعه نظريات و تئوريهای گوناگون اقتصادی است.

هدف كلي:هدف كلي  فصل  اول  آشنايي دانشجويان با شكل گيري علم اقتصاد  و  تفكر  اصلي  مكاتب اقتصادي است.
هدفهاي رفتاري:

1- آشنايي با چگونگي شكل گيري علم  اقتصاد و استقلال آن از ساير علوم. 2-آشنايي با علل پيدايش مكاتب مختلف اقتصادي 3- بيان تفكر و نظرات مكاتب مختلف اقتصادي

تعریف علم اقتصاد
1-تعاریف اولیه: علم اقتصاد تا اواسط قرن هجدهم در مرحله ی ابتدایی بود. در آن زمان، علم اقتصاد ترکیبی از مباحث سیاسی، اخلاقی، فلسفه و منطق به شمار می رفت. فلاسفه یونان باستان یعنی افلاطون و ارسطو اعقتاد داشتند که علم اقتصاد به عنوان هنر مدیریت خانواده است.علم اقتصاد تا جایگاه «اقتصاد سیاسی» پیشرفته و هدف آن اداره ثروت ملل و کشورها به شمار می رفت.
2- تعاریف کلاسیک ها: اسمیت که پدر علم اقتصاد لقب گرفته، موضوع علم اقتصاد را تحقیق در ماهیت و علل ثروت ملل تعریف می کند. او همزمان اقتصاد را «علم ثروت» می نامد.
3- تعاریف نئوکلاسیک ها: آلفرد مارشال اقتصاددان و معمار مکتب نئوکلاسیک، علم اقتصاد را به طرف مطالعه رفتار انسان سوق داده و سعی نمود از این بُعد، تعریف جامع تری از علم اقتصاد، ارایه دهد بطور کلی می توان گفت که به نظر او، اقتصاد از یک طرف، مطالعه ثروت است و از طرف دیگر بخشی از مطالعه فعالیت های اقتصادی انسان بشمار می رود.
4- تعریف جدید: براین اساس «علم اقتصاد، علمی است که رفتار بشر را به عنوان رابط بین نیازهای نامحدود و عوامل تولید کیماب که موارد استفاده متعددی نیز دارند، مطالعه می کند». علم اقتصاد در این تعریف به تخصیص منابع کمیاب بین استفاده های مختلف آنها مربوط می شود.
مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:33 نظرات (0)
بازدید : 178

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل

دانلود کتاب آمار و احتمال محسن طورانی (پارسه)

دانشجویان و کاربران گرامی:این فایل شاملشرح کامل مباحث درسی همراه با مثال های تالیفی آزمون های کارشناسی ارشد همراه با حل تشریحیخود آزمایی طبقه بندی شده موضوعیقابل استفاده دانشجویان کارشناسی و داوطلبین کارشناسی ارشد رشته های اقتصاد , مدیریت , حسابداری , برنامه ریزی شهری و منطقه ای , برنامه ریزی محیط زیست , سنجش از راه دور ( GIS ) آمار و احتمال شامل شرح کامل مباحث باکس ریاضیات ۱و۲، معادلات و آمار همراه با مثال و آزمون‌های کارشناسی ارشد همراه با حل تشریحی وتست‌های تألیفی طبقه‌بندی شده از انتشارات پارسه محسن طورانی است.این کتاب شامل 811 صفحه ودر غالب فایل pdf می باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

آمار

شاخه‌ای از ریاضیات است که به گردآوری، تحلیل، تفسیر، ارائه و سازمان‌دهی داده‌ها می‌پردازد. آمار را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهٔدانش‌های تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل داده‌های تجربی  حاصل از اندازه‌گیری و آزمایش دانست. زمینه‌های محاسباتی و رایانه‌ای جدیدتری همچون یادگیری ماشینی، و کاوش‌های ماشینی در داده‌ها، در واقع، امتداد و گسترش دانش گسترده و کهن از آمار به عهد محاسبات نو و دوران اعمال شیوه‌های ماشینی در همه‌جا می‌باشد. علم آمار، علم فن فراهم کردن داده‌های کمّی و تحلیل آن‌ها به منظور به‌ دست‌ آوردن نتایجی که اگرچه احتمالی است، اما در خور اعتماد است.

در صورتی که شاخه‌ای علمی مد نظر نباشد، معنای آن، داده‌هایی به‌شکل ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی است که با استفاده از علم آمار می‌توان با آن‌ها رفتار کرد و عملیات ذکر شده در بالا را بر آن‌ها انجام داد. بیشتر مردم با کلمه آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می‌رود آشنا هستند؛ ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی مورد بحث آمار نیست. آمار عمدتاً با وضعیتهایی سر و کار دارد که در آن‌ها وقوع یک پیشامد به‌طور حتمی قابل پیش‌بینی نیست. اسنتاجهای آماری غالباً غیر حتمی اند، زیرا مبتنی بر اطلاعات ناکاملی هستند.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:28 نظرات (0)
بازدید : 169

دریافت فایل

توضیح مختصر:

دانلود کاملترین پاورپوینت مواد مخدر و انواع ،عوارض و راههای درمان آن

قابل توجه کاربران گرامی: فایل حاضر که معرف حضور شماست پاورپوینت مواد مخدر و انواع آن و اعتیاد به مواد مخدر و راههای درمان اعتیاد به این ماده مخرب در 91 اسلاید زیبا  و شامل اعتیاد به مواد مخدر و درمان آن،اعتیاد،مواد مخدر،اعتیاد به مواد،ترک مواد،مواد افیونی،راههای ترک اعتیاد،معتاد،تریاک،حشیش،اعتیاد به مواد صنعتی،عوارض اعتیاد،انواع اعتیاد،مشکلات اعتیاد،راه پیشگیری از اعتیاد و منابع می باشد.درصورت تمایل می توانید این فایل ازشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مواد مخدر چيست ؟
 Substance

—به هر ماده اي كه موجب تغيير در كاركرد طبيعي مغز شود ، ماده مخدر مي گويند . اين تغييرات مي تواند به صورت تغيير در خواب، اشتها، يا بصورت هيجان ، افسردگي ، رفتار نابهنجار , عصبانيت يا اختلال در قضاوت و شعور خود را نشان دهد.

هر چيزي به غير از غذا ، كه به منظور تغيير عملكرد بدن و روان استفاده شود ماده مخدر نام دارد . از آنجا كه همه مواد مي توانند خلق و روحيه مصرف كننده را تغيير دهند مي توان به آنها روان گردان نيز گفت يعني موادي كه باعث تغيير و ايجاد حالات خاص در نحوه تفكر ، احساس و اعمال فرد مي شوند

اعتیاد حالتی است که فرد هم از نظر جسمانی و هم از نظر روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می کند ، بطوریکه برای رسیدن به حالت نشئه مجبور است به تدریج مقدار ماده مصرفی را افزایش دهد و در صورت کاهش یا قطع ماده مصرفی به علائم ناراحت کننده ای دچار می شود و به تدریج نسبت به آداب و مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی خود بی تفاوت می شود .

پیشگیری اولیه: در این سطحِ پیشگیری افرادی كه مشكل ندارند؛ توانایی­هایی برای جلوگیری از وقوع آسیب پیدا می­كنند. در این سطح از بروز آسیب و رفتارهای پرخطر جلوگیری می شود.
پیشگیری ثانویه: در پیشگیری ثانویه، افرادِ بیمار شناسایی شده و تحت درمان قرار می­گیرند.
پیشگیری ثالثیه: این كار برای بازتوانی افراد و كاهش ناتوانی های بعدی انجام می­گیرد و ناتوانی­هایی كه شاید باعث اعتیاد شده­اند، به وسیله آموزشِ مهارت­های زندگی و مهارت های سازگاری تصحیح می­گردند.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:22 نظرات (0)
بازدید : 253

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل

دانلود پاورپوینت روان شناسی ورزش ppt

کاربران و دانشجویان گرامی : فایلی که هم اکنون آماده دانلود می باشد پاورپوینت روان شناسی ورزش می باشد که در31 اسلاید زیبا و ارزشمند تهیه شده است. این فایل بیانگر تعریف روان شناسی ورزشی ، طبقه بندی و کاربرد روان شناسی ورزشی می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل زیبا و ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه:

روانشناسی ورزش

‎روان شناسی ورزشی شاخه‎ای از علم ورزش است که در جستجوی فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمینه‎های رفتار انسانی در حیطه ورزش است. از آنجایی که روان‎شناسی به مطالعه رفتار می‎پردازد، بالطبع موضوع روان‎شناسی ورزشی نیز مطالعه حرکات و فعالیت‎های ورزشی در تمام ابعاد از فعالیت حرکتی یک کودک دبستانی تا مسابقات جهانی و المپیک می‎باشد.

اگر چه اهمیّت مسائل روانی در ورزش از چندین سال پیش شناخته شده است. با این حال روان‎شناسی ورزشی هنوز دانشی بسیار جوان می‎باشد و در خلال دهه‎های اخیر علاقه و توجه به «روان‎شناسی ورزشی شناختی » افزایش چشم‎گیری یافته است. ابتدا تمام تلاش‎ها در این حیطه معطوف به مردان قهرمان بود اما در سال‎های اخیر این روند متحول شده است و روان‎شناسی ورزشی قهرمانان زن و مرد حرفه‎ای و برجسته افراد شرکت کننده در فعالیت‎های غیر حرفه‏ای را نیز مورد توجه قرار می‎دهد. به عبارتی هدف روان‎شناسی ورزشی کمک به ورزشکاران در تمام رده‎های سنی از نوجوانان تا بزرگسالان است.

امروزه متخصصان فیزیولوژی ورزش از دانش روان‎شناسی ورزشی برای کمک به شرکت‎کنندگان در برنامه‎های باز پروری قلبی استفاده می‎کنند تا آنها بر ترس خود نسبت به از سرگیری و شروع تمرین غلبه کنند. معلمان همچنین با استفاده از دانش روانشناختی ورزشی شیوه توجه به تأثیرات محیطی را که باعث بهبود اجرا می‎شوند، به متعلمان خود می‎آموزانند. دست اندر کاران تیمهای جوانان برای اطمینان از کسب تجارب مثبت از سوی ورزشکاران جوان، از روان‎شناسی ورزشی بهره می‎گیرند. و نهایتاً مربیان در تمام سطوح از تکنیکهای روان‎شناسی ورزشی همچون کنترل هیجان، تصویر سازی ذهنی، هدف گزینی و انگیزش کمک می کند.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:19 نظرات (0)
بازدید : 57

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود پاورپوینت رشد شناخت اجتماعی رشته های روان شناسی و دانشگاهی

کاربران و دانشجویان گرامی : فایلی که هم اکنون آماده دانلود می باشد پاورپوینترشد شناخت اجتماعی می باشد که در52 اسلاید زیبا و ارزشمند تهیه شده است.امیدواریم که مفید وسودمند بوده و مورد استفاده  شما عزیزان و سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل زیبا و ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

The development of social cognition

تعریف شناخت اجتماعی:

شناخت اجتماعی یعنی اینکه افراد چگونه دیدگاه ها، احساس ها، افکار، و انگیزش های خود و دیگران را در می یابند و درباره روابط اجتماعی چطور فکر می کنند. شناخت اجتماعی یک توانایی کلیدی است که ما برای موفقیت در تعاملات اجتماعی  در زندگی روزمره نیازمند آن می باشیم.

پرسش های اساسی در پژوهش های تحولی مربوط به شناخت اجتماعی :
1 . آیا شناخت کودک از پدیده ها و امور اجتماعی به سن حساس است و به موازات آن تغییر می پذیرد؟

و اگر چنین است:

این تغییرات یا تفاوت ها کدامند و در چه امور می توان آنها را مشاهده کرد؟

در کدام جنبه یا جنبه هایی از واقعیت اجتماعی است که کودک برای سازمان دادن به آنها با مشکلات بیشتری مواجه می گردد؟

پرسش مهم از دیدگاه رشد : چگونگی ساختن یا کسب این توانایی است.
  • ژان پیاژه از اولین محققانی است که به این موضوع و نقش مهم آن در چگونگی ارتباط ذهن یا موضوع از خلال مفاهیم تمرکز و تمرکززدایی توجه کرده است.
  • منظور از تمرکز : توجه ثابت و انحصاری ذهن روی یک موضوع یا جنبه ای خاص از آن موضوع و یا یک دیدگاه خاص است و منجر به انحراف در شناخت می گردد.
  • تمرکززدایی : رها شدن از تمرکز، در نظر گرفتن وجوه مختلف موضوع و یا دیدگاه های مختلف درباره آن است که دست یابی به شناخت دربارۀ آن موضوع را سهولت می بخشد.
  • «خودمحوری» بیانگر ضعف در توانایی دیدگاه گیری است.
مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:12 نظرات (0)
بازدید : 72

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود پاورپوینت مهارت حل مسأله و تصمیم گیری

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت مهارت حل مسأله و تصمیم گیری می باشد.این فایل بیانگر یادگیری مراحل حل مساله ، بدست آوردن راه حل،یادگیری مراحل تصمیم گیری ،انجام تصمیم گیری های سخت،تصمیم گیری درمورد موضوعات مهم زندگی و....می باشد. این پاورپوینت زیبا درغالب فایل ppt وشامل 57 اسلاید زیبا و سودمند  و با ارزش می باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل زیبا و ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

اهداف آموزش

.1يادگيري مراحل اساسي حل مسئله

.2بدست آوردن راه حل براي مشكلات سخت و معماهاي زندگي

.3حل تعارض ها

.4يادگيري مراحل تصميم گيري

.5انجام تصميم گيري هاي سخت

.6تصميم گيري در مورد موضوعات مهم زندگي

.7شناخت عوامل موثر در تصميم گيري هاي شخصي

همه ما در زندگي فردي و اجتماعي خود مان با مسايل و مشكلات متعددي مواجه مي شويم. در واقع زندگي چيزي جز روند پياپي مواجه شدن با مسايل و مشكلات و تلاش براي حل و فصل آنها نيست. بنابراين وجود مشكل در زندگي طبيعي است و هر كسي در زندگي خود با مشكلاتي روبرو مي شود.

وجود مشكلات كوچك و بزرگ در زندگي عادي است و ما خواه نا خواه با مشكلات متعددي در زندگي خود مواجه  مي شويم . بنابراين به جاي اينكه منفعلانه عمل كرده و آرزو كنيم كه اي كاش هيچ مشكلي در زندگي ما پيش نيايد بهتر است ياد بگيريم كه چطور مشكلات خود را حل كنيم .

برخورداري از توانايي لازم براي حل موفقيت آميز مسايل موجب مي شود تا اعتماد به نفس نان بيشتر شده و احساس ارزشمندي بيشتري پيدا كنيد. ولي اگر فاقد مهارتهاي لازم براي حل مشكل باشيد يا از روش هاي نامناسب و معيوب براي حل مسايل خود استفاده نماييد، در سازگاري با محيط اطرافتان دچار مشكل شده و بهداشت رواني شما تهديد خواهد شد. كسب مهارت حل مساله شما را قادر مي سازد تا به طور سازنده با مشكلات زندگي برخورد كنيد.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:07 نظرات (0)
بازدید : 87

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود جلد دوم کتاب ابوالمشاغل pdf

قابل توجه پژوهشگران و کاربران گرامی: فایلی که هم اکنون آماده دانلود می باشد جلددوم کتاب ابوالمشاغل تألیف نادر ابراهیمی از مجموعه مردان کوچک2 و داستان یک زندگی می باشد. مابرای سهولت مطالعه و دسترسی آسان شما عزیزان این کتاب ارزشمند را در قالب فایل pdf که شامل251 صفحه می باشد تهیه و آماده دانلود نموده ایم. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

معرفی کتاب ابوالمشاغل (داستان یک زندگی، جلد دوم)

نادر ابراهیمی «ابوالمشاغل» را در ادامه کتاب «ابن مشغله»‌اش نوشته است و در آن بخش دیگری از زندگی خود را با قلم زیبا و بیان گیرایش بازگو کرده است.

به گفته خودش در مقدمه بلند و بسیار دلنشین کتاب:

«ابوالمشاغل»، تجدید عهدی‌ست با آن جوانیِ پُرشور، آن جوانی ابدی، آن سلامت و غرور و التهاب و ایمان… گر چه آنجا، در «ابنِ» مشغله، فرزند بودم و اینجا در «ابوالمشاغل»، پدرم…»

بخشی از کتاب را می‌خوانید:

«یادم نمی‌آید که در «ابن‌مشغله»، از همسفرِ سالیان سالم محمود فتوحی نامی بُرده باشم، و یادم نمی‌آید که اصولاً به این که محمود و من، در تمامیِ سالهای شادی و غم، تقریباً پیوسته با هم بوده‌ییم، در جایی اشاره‌یی کرده باشم. شاید که حُرمتِ این دوستی ناب را در عصر نادوستی‌ها نگه داشتم. خدا می‌داند. امّا به هر حال، دیگر وقتِ نام بُردن است…

ما چند نفر بودیم که از بچّگی با هم بزرگ شده بودیم، و اگر خیلی هم بزرگ نشده بودیم، دست کم، همدیگر را خیلی قبول داشتیم. من بودم و رحیم قاضی مُقدم، و امان ابراهیمی و محمود فتوحی و یکی دو نفر دیگر __ که امروز، به جُز من و محمود، از آن گروهِ کوچکِ معتقد، کسی باقی نمانده است. عیبی نیست. ما را هم رفته بگیر، یا بینگار که در کمرکشِ رفتنیم.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 12:03 نظرات (0)
بازدید : 103

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود pdf کتاب پشت و رو ،آلبرکامو

کاربران گرامی فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست pdf کتاب پشت ورو اثر آلبرکامو ، نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری-فرانسوی ترجمه دکتر عباس باقری می باشد. کتاب «پشت و رو» یکی از شاهکارهای آلبر کامو، نویسنده بزرگ اگزیستانسیالیست می‌باشد. این کتاب هم همچون دیگر آثار کامو، در یک فضای تاریک و تلخ سپری می‌شود این فایل شامل 91 صفحه می باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

آلبر کامو، نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار الجزایری-فرانسوی‌ تبار بود. او یکی از فلاسفه بزرگ قرن بیستم و از جمله نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. کامو در سال ۱۹۵۷ به خاطر «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

آلبر کامو پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده جایزه نوبل و همچنین نخستین نویسنده زاده قاره آفریقا است که این عنوان را کسب می‌کند. همچنین کامو در بین برندگان نوبل ادبیات، کمترین طول عمر را دارد و دو سال پس از بردن جایزه نوبل در یک سانحه تصادف درگذشت.

کتاب «پشت و رو» یکی از شاهکارهای آلبر کامو، نویسنده بزرگ اگزیستانسیالیست می‌باشد. این کتاب هم همچون دیگر آثار کامو، در یک فضای تاریک و تلخ سپری می‌شود.

آلبر کامو نویسنده الجزایری نبار فرانسوی با آنکه عمر کوتاهی داشت بیش از آن در جهان و خوشبختانه در ایران معروف است که نیازی به معرفی داشته باشد پشت و رو بیانگر عقاید و برداشت های فلسفی و اجتماع کاموست.او که در 1957 برنده جایزه ادبی نوبل شد و در 1960 در یک حادثه رانندگی جان سپرده این کتاب را در 22 سالگی نوشت اولین اثر وی محسوب می شود بسیاری آن را شامل بهترین نوشته های کامو می دانند آن را بخوانیم و با نثر زیبا و دنیای زیبا تر او آشنا شویم.

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 11:57 نظرات (0)
بازدید : 212

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود پاورپوینت روان شناسی نوجوان ppt

کاربران و دانشجویان گرامی : فایلی که هم اکنون آماده دانلود می باشد پاورپوینت روان شناسی نوجوان می باشد که در 68 اسلاید زیبا و ارزش مند تهیه شده است. این فایل بیانگر تعریف روان شناسی نوجوان ،ویژگی های نوجوان، استقلال خواهی و غیره می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل زیبا و ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تاریخچه روانشناسی نوجوانی

در نوشته‌های پاپیروس مصری حدود ۴۰۰۰ سال پیش نسبت به دوره نوجوانی اظهار نگرانی شده است و نیز در قدیم یترین مطالعاتی که در زمینه نوجوانی به عمل آمده است، فلاسفه بزرگ یونان جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند، از جمله افلاطون و ارسطو. ارسطو تغییرات مربوط به دوره نوجوانی را شرح داده و تاریخ تقریبی آن را در نزد دختران و پسران یونانی در حدود چهارده سالگی تعیین کرده است. در دوارن اخیر ژان ژاک روسو در کتابهای خود از اسرار دوران رشد که آن را تولد ثانوی نامیده است بحث می‌نماید.

سفارش‌های دینی درمورد نوجوانی:

—پیامبر اکرم(ص):«من به شما سفارش می‌کنم که به نوجوانان و جوانان نیکی کنید، زیرا آنان دلی رقیق‌تر و قلبی فضیلت پذیرتر دارند».) رفتار پیامبر(ص) با کودکان و نوجوانان، ص65)

—امام صادق (ع) :«نوجوانان را دريابيد زيرا زودتر از ديگران به كارهاي خير روي مي‌ آورند».(وافي، ج1، ص210)

ویژگی‌های نوجوان در کلام امیر(ع)

—قلب نوجوان مثل زمين مساعدي است كه هر بذري در آن بپاشند، همان را قبول خواهد كرد. (نهج‌البلاغه،  نامه 31)

—پيوسته عقل و حماقت در ضمير نوجوان در ستيزند تا بحران بلوغ را پشت سر بگذارد و به سن هجده سالگي برسد؛ در آن هنگام با غلبه عقل يا حماقت به يك‌سو گرايش مي‌يابد. (بحارالانوار، ج1، ص96)

نام‌های نوجوانی

—سرزمین بی‌صاحب—دوره توفانی

—دوره بحران—سونامی طبیعی

—دوره سنی پسران: 12 تا 18سال -دختران: 11تا 17سال

مهرگان چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 زمان : 11:53 نظرات (0)

تعداد صفحات : 914

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9139
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 873
  • آی پی دیروز : 368
  • بازدید امروز : 24,623
  • باردید دیروز : 10,963
  • گوگل امروز : 201
  • گوگل دیروز : 235
  • بازدید هفته : 37,092
  • بازدید ماه : 94,807
  • بازدید سال : 600,222
  • بازدید کلی : 2,410,496

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد