loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 333

دریافت فایل:

دانلود مقاله سواد مالی،زمینه های سیاسی-اقتصادی پیدایش و جایگاه آن دراقتصاد بازار

قابل توجه کاربران ودانشجویان :فایل حاضر مقاله سواد مالی در زمینه های سیاسی-اقتصادی و پیدایش و جایگاه آن در اقتصاد بازار می باشد.این فایل در 24 صفحه و در قالب فایل pdf جهت سهولت دسترسی و مطالعه دانشجویان محترم رشته های مدیریت مالی آماده و در دسترس قرارداده شده است .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه وب سایت خریداری و دانلود نمایید.

سواد مالی چیست؟

سواد مالی می تواند دربردارنده مفاهیمی از نوع آگاهی هــای مالی، دانش و علم در ســواد مالی خصوص محصولهای مالی و مؤسســه های مالی و یا مفاهیمــی چون مهارتهای مالی مانند توانایی محاســبه پرداخت بهــره ترکیبی و به طور کلــی توانایی مالی در خصوص مدیریت پول و برنامه ریزی های مالی باشد؛ اگرچه در عمل این مفاهیم با هم هم پوشانی دارند و مشترک هستند )دیانتی و حنیفه زاده، 1394.)

پیدایش هر برساخته نظری با شرایط اقتصادی‌ـ اجتماعی مشخصی پیوند دارد. مفاهیم نظری در خلا ایجاد نمی‌شوند و بازتاب تعینات زندگی اجتماعی هستند.

سواد مالی به‌عنوان ‌مفهومی نظری از این قاعده مستثنا نیست. در مقاله حاضر، برای واشکافی و فهم ابعاد مختلف سواد مالی، تلاش می‌شود زمینه‌های سیاسی و اقتصادی منجر به پیدایش این مفهوم، تبیین‌ شده و ارتباط آن با سایر مقوله‌های نظری مانند نئولیبرالیسم، اقتصاد بازار، بازار کارا و غیره توضیح داده شود.

از آنجا که سواد مالی مولود عصر مالی‌سازی‌ است، به‌ ناگزیر مالی‌سازی و دلایل بروز آن نیز تبیین می‌شود. هدف آن است که سواد مالی از طریق تبیین جایگاه و تاثیر آن در کلیت سیستم اقتصادی و اجتماعی حال حاضر توضیح داده شود. به همین‌دلیل، ارتباط سواد مالی با مالی‌سازی را واکاوی می‌کنیم و برای توضیح پدیده مالی‌سازی به دلایل بروز و ظهور اندیشه نئولیبرالیسم متوسل می‌شویم. پس از تبیین شرایط اقتصادی و اجتماعی موجده سواد مالی و تاثیر و جایگاه آن، تعاریف مختلف ارائه‌ شده برای این واژه، روش‌های سنجش آن و نیز مهم‌ترین یافته‌های پژوهش‌های اخیر مرور می‌شوند.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:32 نظرات (0)
بازدید : 85

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود پاورپوینت مديريت تعارض و كاربرد آن در تربيت‌بدني و علوم ورزشي ppt

دانشجویان و کاربران گرامی رشته های علوم انسانی :فایل حاضر پاورپوینت مدیریت تعارض و کاربرد آن در تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد که در 25 اسلاید زیبا و پر محتوا و ارزشمند تهیه شده است.در صورت تمایل می توانید فایل این پاورپوینت ارزشمند و زیبا را ازفروشگاه سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

تعارض چيست؟

تعارض يعني: آغاز هوشياري و آگاهي.

 وجود عدم توافق بين دو يا چند گروه.

تعارض زماني بوجود مي‌آيد كه علائق در تضاد با يكديگر قرار گيرند.

 هر رفتاري كه از جانب اعضاي سازمان به منظور مخالف با ساير اعضا سر بزند.

تعارض را بايد به عنوان عدم تعارض در يك سو و نابودي كلي و تخريب گروه مخالف در سوي ديگر مورد ملاحظه قرار داد.

تعارض زماني بوجود مي‌آيد كه علائق در تضاد با يكديگر قرار گيرند. هر رفتاري كه از جانب اعضاي سازمان به منظور مخالف با ساير اعضا سر بزند. تعارض را بايد به عنوان عدم تعارض در يك سو و نابودي كلي و تخريب گروه مخالف در سوي ديگر مورد ملاحظه قرار داد.

تعارض در سازمان‌هاي ورزشي تجربه تعارض در بخش‌هاي مختلف سازمان‌هاي ورزشي اختصاص يافتن بخشي از زمان مديران مياني و عالي به مقوله تعارض تعارض به عنوان يكي از مشكلات تمامي سازمان‌ها توانايي در حل تعارض‌هاي كوچك و بزرگ سازمان از ابزارهاي مهم دستيابي به موفقيت انواع تعارض‌هاي سازماني .

1.تعارض‌هاي سازنده (مفيد) و مخرب (مضر) 2. تعارض‌هاي افقي و عمودي 3. تعارض برحسب طرف‌هاي تعارض الف: تعارض درون‌فردي تعارض بين‌فردي تعارض درون‌گروهي تعارض درون‌سازماني تعارض
بين‌ سازماني وجود تعارض و تضاد در سازمان‌هاي امروزي امري اجتناب‌ن …

علل بروز تعارض در سازمان

تفاوت در ادراك و شناخت (تفاوت‌هاي ادراكي در سطوح سلسله مراتبي - منافع محدود و مشترك (تخصيص منابع محدود) - تفاوت در شخصيت و سبك افراد - تغيير اجتماعي و سازماني - ابهام در حيطه و وظايف - تعارض نقش - وابستگي فعاليت‌هاي مختلف بهم پيوسته - نقص در سيستم اطلاعاتي سازمان‌ها - ساختار ارزشيابي- پاداشي سازمان - استرس‌هاي محيطي

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:29 نظرات (0)
بازدید : 132

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود پاورپوینت کتاب روان سنجی دکتر حمزه گنجی دانشگاه پیام نورPPT

دانشجویان وکاربران گرامی : فایل حاضر پاورپوینت کتاب روان سنجی دکتر حمزه گنجی ویژ دانشجویان رشته های روان شناسی می باشد. این پاور پوینت زیبا در غالب فایل PPT ودر 183 اسلاید عالی و زیبا طراحی شده است که امیدواریم مفید بوده و مورد استفاده عزیزان دانشجوی رشته روانشناسی واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست مطالب:

  • فصل اول : تاريخچه آزمونها
  • فصل دوم : ويژگيهاي آزمونها
  • فصل سوم : اجرا و نمره گذاري آزمونها
  • فصل چهارم : بيان نتايج آزمونها
  • فصل پنجم : طبقه بندي آزمونها
  • فصل ششم : آزمونهاي هوش
  • فصل هفتم : آزمونهاي استعداد
  • فصل هشتم : آزمونهاي شخصيت   

  سابقه روان سنجي و آزمون سازي 

آزمون سازي درروانشناسي سابقه اي نسبتاَ طولاني دارد. جيمز مك كين كتل(روانشناس آمريكايي) در سال ۱۸۹۰ كلمه   تست          (آزمون) را براي اولين بار به كار برد ، و آلفرد بينه نيز اولين آزمون رواني را (كه آزمون هوش بود) در سال ۱۹۰۵ ارائه داد.

تاريخچه آزمون سازي

نخستين آزمون (به معناي امروزي آن) توسط بينه و سيمون تهيه و ارائه شد. اين آزمون ،هوش را اندازه مي گرفت و داراي نورم (يا هنجار) بود. اين آزمون در سال ۱۹۰۵ ارائه شد.آزمون مذكور ، تا كنون چندين بار تجربه شده است. معروف ترين فرم تجديد نظر شده به آزمون استنفرد-بينه مشهور است.

محتواي كتاب روانسنجي بر اساس ۵۰ هدف تنظيم شده است. بنابراين اگر آزموني براي تعيين ميزان پيشرفت تحصيلي دانشجو در درس روانسنجي ساخته شود كه در آن به ازاي هر هدف يك پرسش تهيه شده باشد ، اين آزمون داراي روايي محتواست.

ويژگي آزمون خوب :

اگر نتايج حاصل از اجراي آزمون بر روي يك گروه بزرگ را به محور مختصات منتقل كنيم؛ هر چه قدر منحني حاصل به منحني طبيعي نزديك باشد ، حساسيت آزمون بيشتر است.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:22 نظرات (0)
بازدید : 275

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض و فنون مذاکره (کتاب مدیریت تعارض)

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت مدیریت تعارض و فنون مذاکره می باشد. این پاورپوینت درغالب فایل ppt و شامل 54 اسلاید زیبا و سودمند می باشد که جهت دسترسی آسان و استفاده شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع شود.درصورت تمایل می توانید این فایل سودمند و با ارزش را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

منابع

  • مدیریت تعارض-مری جو هچ- ترجمه دکتر حسن دانایی فر
  • می توان در مورد همه چیز مذاکره کرد-هرب کوهنکمی را اثبات کند و دیگری نفی آن را به طوری که جمع بین مدلول آن دو دلیل ، ممکن نباشد گویند بین آن دو دلیل تعارض است

    فرهنگ فارسی معین
    متعرض یکدیگر شدن ، ناسازگاری کردن

    آیا می توان در جامعه و یا سازمان با تعارض روبرو نبود؟

  • مدیریت رفتار سازمانی(جلد دوم)- استیفن رابینز- ترجمه دکتر علی پارسائیان
  • مدیریت منابع انسانی- دکتر سید رضا سید جوادین
  • مدیریت تولید و عملیات- دکتر احمد جعفر نژاد
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته حسن زارعی متین .کتاب هنر و فن مذاکره  اصغر گرشاسبی

معنای تعارض در لغت نامه های فارسی مختلف:

فرهنگ فارسی عمید
اختلاف، تخالف، تعاند، خلافورزی، دشمنی، ستیز، عناد، عنادورزی، کشمکش، معارضه
فرهنگ فارسی دهخدا 
تعارض. یکدیگر را پیش آمدن. خلاف یکدیگر آمدن خبر و جز آن ،هرگاه یکی از دو؛ دلیل ح

در واقع تعارض قسمت لاینفکی از زندگی انسان و سازمان به شمار می آید. تعارض یکی از واقعیت های زندگی اجتماعی است. اگر سازمان را بعنوان یکی از پیچیده ترین پدیده های اجتماعی دنیای مدرن بدانیم؛ پس می پذیریم که افرادی با فرهنگ، دانش، مهارت و دیدگاه های متفاوت که در کنار هم جمع آمده اند و در محیطی تحت عنوان سازمان ؛ زیست سازمانی دارند؛ می توانند سرشار از انواع تعارض ها و عدم توافق ها باشند. پس می توان بیان نمود که تعارض در سازمان در حد ایجاد نشاط و تغییرات مفید سازمانی ارزنده و مفید است.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:18 نظرات (0)
بازدید : 143

دریافت فایل

توضیح فایل

دانلود پاورپوینت روان سنجی ویژه رشته های روان شناسی

دانشجویان وکاربران گرامی : فایل حاضر پاورپوینت روان سنجی  ویژه دانشجویان رشته های روان شناسی می باشد. این پاور پوینت زیبا در غالب فایل PPT ودر 40 اسلاید عالی و زیبا طراحی شده است که امیدواریم مفید بوده و مورد استفاده عزیزان دانشجوی رشته روانشناسی واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

ویژگی های آزمونها

خطای معیار اندازه گیری

یکی از فواید ضریب پایایی آزمون در تعیین خطای معیار اندازه گیری است.خطای معیار اندازه گیری عبارت است از: انحراف معیار توزیع نمرات خطا.فقدان دقت نمرات که از ناپایایی آزمون ناشی می شود در خطای معیار اندازه گیری منعکس می شود. در واقع شاخصی است که متوسط خطا را در اندازه گیری با یک آزمون نشان می دهد.با استفاده از ضریب پایایی آزمون می توان خطای معیار اندازه گیری را محاسبه کرد.

روایی سازه

روایی همگرا:همبستگی بین آزمون موردنظر با یک آزمون موجود دارای روایی که برای همان سازه ساخته شده است را تعیین می کنیم.

روایی واگرا( تمییزی):آزمون موردنظر باید با آزمونهای دیگر که سازه های متفاوتی را اندازه گیری می کنند همبستگی نداشته باشد.

ب-تمایز سنی:اگر یکی از ویژگی های انسان با بالارفتن سن پیشرفت نشان می دهد، نمرات آزمونی که برای اندازه گیری این ویژگی درست شده است باید منعکس کننده این مطلب باشد.

ج-تحلیل عاملی:یک روش آماری است که از طریق آن تعداد و یا ماهیت متغیرهایی را که یک آزمون اندازه می گیرد مشخص می کنند.در این روش از طریق ادغام تعداد زیادی از ماده ها یا متغیر ها باهمدیگر و ایجاد تعداد معدودی متغیر قابل بررسی به نام عامل انجام می شود.

د- همسانی درونی: در این روش ساخت درونی آزمون بررسی می شود. ملاک بررسی همسانی درونی نمره کل آزمون است. همبستگی بین نمرات آزمونهای فرعی یا خرده آزمونها با نمره کل محاسبه می شود و هر کدام که همبستگی کمتری را نشان دادند از ازمون حذف می شوند.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:15 نظرات (0)
بازدید : 72

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض و تصمیم گیری خلاق 

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت مدیریت تعارض و تصمیم گیری خلاق می باشد. این پاورپوینت درغالب فایل ppt و شامل 54 اسلاید زیبا و سودمند می باشد که جهت دسترسی آسان و استفاده شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع شود.درصورت تمایل می توانید این فایل سودمند و با ارزش را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعارض ازديد صاحبنظران علم مديريت:

تامپسون  Thompson)): هررفتاري که ازجانب اعضاي يک سازمان به منظور مخالفت باساير اعضاء سربزند راتعارض مي نامند .

توماس (Thomas) شرايطي که درآن مسائل مورد توجه دوطرف ناسازگار وناهماهنگ به نظر برسد .

رابينز( Robbins) تعارض فرآيندي است که درآن شخص الف بطور عمدي مي کوشد تابه گونه اي بازدارنده سبب ناکامي شخص  ب  دررسيدن به علايق واهدافش گردد.

تعارض در سازمان

تعارض فرآيندي است كه درآن نوعي تلاش اگاهانه بوسيله گروه ها يا  افراد صورت مي گيرد تا از طريق  مقابله با افراد يا گروه هاي ديگرمانع از دستيابي به اهداف آنان گردند. تعارض در حقيقت عملي است که در يک سازمان گروه يا افرادي بصورت آگاهانه باعث اختلال در امور خاصي ميشوند.

چون تعارض در همه حالات ممکن است مضر نباشد، بايستي يک مدير با توانايي هايي که دارد سبب اين شود تا ازتعارض بهترين نتيجه را ببرد البته قبل از رسيدن به نقطه بحراني.

تعارض  مخرب

تعارضي مخربست که منبع اصلي مسئله يا مشكل را مسدود كند و منابع و امكانات را از فعاليت‌ها و تصميمات مهم منحرف سازد. و ضمنا مانع تصميم‌گيري شود. روحيه‌ي گروهي را تضعيف و افراد و گروه‌ها را به سمت بخش‌هاي مغاير هدايت كند. كاهش عملكرد تيم و افزايش مخالفت‌ها و عدم توفيق در دست‌يابي به اهداف و كاهش روحيه‌ كار گروهي و افزايش روحيه‌ بي تفاوتي از مشخصه‌هاي بروز يك تعارض بالقوه است كه بايد پيش از ايجاد بحران مورد توجه قرار گيرد.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:11 نظرات (0)
بازدید : 83

دریافت فایل

توضیح مختصر فایل :

دانلود پاورپوینت تعارض، مذاکره و رفتار گروهی 

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت تعارض، مذاکره و رفتار گروهی می باشد. این پاورپوینت درغالب فایل ppt و شامل 49 اسلاید زیبا و سودمند می باشد که جهت دسترسی آسان و استفاده شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع شود. درصورت تمایل می توانید این فایل سودمند و با ارزش را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعارض :تعارض وضعيتي است كه در آن تلاش عمدي شخص الف براي خنثي سازي تلاش هاي شخص ب از طريق نوعي مانع تراشي مشهود باشد تا به هدف هاي خود برسد. (رابينز، 2002)

سیر تکاملی اندیشه تعارض:

سه دیدگاه در مورد تعارض مطرح است :

.1دیدگاه سنتی (Traditional View)

.2دیدگاه روابط انسانی (Human Relations View)

.3مکتب تعامل (Interaction's View)

1. دیدگاه سنتی  Traditional View 30 1940

1- در دیدگاه سنتی فرض بر این است که تعارض بد است ، بار منفی دارد و مترادف است با سرکشی ، تمرد ، تخریب و بی نظمی.

2- طبق این تعریف تعارض زیانبار است و باید از آن اجتناب کرد.

3- علت بوجود آمدن تعارض :نبودن ارتباطات مناسب،نبود اعتماد بین افراد ، و مدیران که در برابر نیاز های کارکنان کوتاهی میکردند.

4- مردم اصولا عادت کرده اند که از دیدگاه سنتی به تعارض بنگرند.

2. دیدگاه روابط انسانی  Human Relations View 70 19 1940

.1افرادی که از این دیدگاه به تعارض می نگرند، تعارض را در گروهها و سازمانها یک امر طبیعی می دانند.

.2پدیده تعارض منشاء طبیعی دارد و غیر قابل اجتناب است.

.3به نظر آنان از بین بردن تعارض غیر ممکن است.

.4تعارض اصولاً به نفع گروه است و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

تعارض سازنده و مخرب

در مکتب تعامل،

تعارضی که هدف گروه را تایید و تقویت می کند و عملکرد را بهبود می بخشد سازنده است. Functional

تعارضی که مانع عملکرد خود گروه شود تعارض مخرب است. Dysfunctional

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:06 نظرات (0)
بازدید : 276

دریافت فایل

توضیح فایل:

دانلود مجموعه سوالات تستی زبان انگلیسی پایه یازدهم متوسطه همراه با پاسخ (مجموعه 800 تست با پاسخ)

دانش آموزان و کاربران گرامی : فایلی که معرف حضور شماست مجموعه ای از سوالات زبان انگلیسی پایه یازدهم متوسطه می باشد . این فایل شامل 800 تست زبان انگلیسی پایه یازدهم می باشد که در 150 صفحه به صورت فایل pdf  تهیه شده است. این مجموعه سوالات به صورت تستی و همراه با پاسخ است.با معرفی و دانلود مجموعه سوالات تستی کتاب زبان انگلیسی پایه یازدهم همراه شما هستیم. امیدواریم که این مجموعه سوالات سودمند و مفید بوده و مورد استفاده عزیزان دانش آموز و کاربران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

کتاب زبان انگلیسی پایه یازدهمکتاب زبان انگلیسی پایه یازدهم [معرفی و دانلود]

آموزش زبان‌های خارجی و به‌ طور ویژه آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی آموزش‌ و پرورش کشورمان در سال‌های اخیر شاهد تحوّلی بنیادین و اساسی بوده است که ریشه در تحوّل کلی نظام آموزش‌ و پرورش، اجرای سند برنامۀ درسی ملّی و سند تحوّل بنیادین نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی دارد و در چارچوب رویکرد ارتباطی فعّال و خود باورانۀ مورد تصریح در برنامۀ ملّی محقق شده است. در رویکرد ارتباطی فعّال و خودباورانه، زبان‌های خارجی، ازجمله زبان انگلیسی، به‌ منظور ایجاد ارتباط با جهان به شیوه‌ای فعّال و با تأکید بر ارزش‌ها و داشته‌های فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی فراگیران آموزش داده می‌شود.

آموزش زبان خارجی علاوه بر اهداف مرتبط با نیازهای شخصی زبان آموزان از قبیل دانش‌ پژوهی، علاقه‌مندی به علم و آگاهی، خودباوری و دارا بودن عزت‌نفس، به درک، دریافت و انتقال میراث فرهنگی غنی میهن اسلامی‌مان کمک قابل توجهی می‌کند.

این کتاب برای دانش آموزان محصل در رشته‌های ریاضی و فیزیک، تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی، تدریس می شود. ساختار این کتاب دقیقا همانند کتاب پایه دهم می‌باشد. در مجموعه آموزش زبان vision، بر آموزش هر چهار مهارت زبانی تاکید شده است.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 12:02 نظرات (0)
بازدید : 139

دریافت فایل

توضیح مختصر درباره فایل:

دانلود پاورپوینت تاریخ شهر و شهر سازی وانواع سبکهای معماری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت تاریخ شهر و شهر سازی و انواع سبک های معماری می باشد. این فایل معرف سیر تحول شهر نشینی و شهر گرایی بعداز اسلام و انواع سبک های معماری به وجود آمده بعد از اسلام می باشد.این فایل ارزشمند در قالب فایل ppt  و شامل 38 اسلاید زیبا و سودمند می باشد که مناسب دانشجویان و پژوهشگران و علاقه مندان رشته های معماری شهر سازی و عمران می باشد.امیدواریم که سودمند بوده ومورد استفاده شما عزیزان و سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید فایل این پاور پوینت زیبا وارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه

شهر نشینی به معنی عام شهر و شهرنشینی در طول تاریخ بشر، معادل مفهوم تمدن است. شهر را باید دارای پیشینه‌ای بیش از هفت هزار ساله دانست که با فاصله اندکی از انقلاب نوسنگی، با تغییر شکل تدریجی جماعت‌های روستایی دائم، درخاورمیانه، ظاهر می‌شود و به صورتی پیوسته، تا امروز، گسترش می‌یابد؛ به نحوی که امروزه، به شکل زیست غالب بشری درآمده و در آینده‌ای نه چندان دور، شاید که به تنها شکل زیست انسان‌ها تبدیل شود. پیدایش شهرها، تحولی شگرف در فرایند تاریخ بود. مورخین، نخستین کسانی بودند که به مطالعه پدیده تجمع انسان‌ها که در شهر، به اوج خود می‌رسد، پرداختند.

در قرون پیش از میلاد، یونانی‌ها، در زمره اقوام متمدن بحساب می‌آمدند. شرایط اقلیمی و جغرافیائی، زبان، نژاد، مذهب، تاریخ و ادبیات مشترک را از عوامل مهم ترقی یونانی‌ها، در این دوران، می‌دانند. قرون ۴ و ۵ پیش از میلاد را عصر طلائی فرهنگ و تمدن یونان می‌دانند. در این قرون بود که علوم، هنر و فلسفه در یونان به درجات عالی رسید و با برقراری روابط تجاری، ثروت فراوانی در شهرهای یونان متراکم شد.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 11:54 نظرات (0)
بازدید : 78

دریافت فایل

توضیح مختصر درمورد فایل:

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض رشته های مدیریت و روان شناسی

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی :فایلی که اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت مدیریت تعارض می باشد. این پاورپوینت درغالب فایل ppt و شامل 64 اسلاید زیبا و سودمند می باشد که جهت دسترسی آسان و استفاده شما عزیزان تهیه و آماده دانلود می باشد. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع شود.درصورت تمایل می توانید این فایل سودمند و با ارزش را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف تعارض

فرآیندی که در آن نوعی تلاش آگاهانه به وسیله فرد «الف» انجام می گیرد تا تلاشهای فرد «ب» را خنثی کند از طریق سد کردن راه او که در نتیجه «ب» در مسیر نیل به هدف خود مستأصل می شود یا اینکه فرد «الف» بدان وسیله بر میزان منافع خود می افزاید.

چگونه می توان تشخیص داد تعارض خوب است یا بد؟

.1وجه تمیز بین تعارض مخرب یا سازنده را نمی توان به صورت یک خط مشی روشن و دقیق مشخص ساخت.

.2هیچ سطحی از تعارض نمی تواند در همه شرایط قابل قبول باشد و یا مردود باشد.

.3ممکن است نوع یا مقداری از تعارض در یک گروه خاص موجب بهبود عملکرد شود و در گروه دیگر و یا در زمان دیگر (در همین گروه) مخرب باشد.

.4ملاک خوب یا بد بودن تعارض عملکرد گروه است.

.5چون گروه برای تحقق سازمان به وجود آمده واژه سازندگی تعارض اثری است که بر گروه دارد.

.6ممکن است تعارض از دیدگاه فردی مخرب باشد ولی از دیدگاه گروه سازنده.

معمای تعارض   Conflict Dilemma

سوال :

–اگر برای عملکرد گروه تعارض مفید است ، پس چرا بیشتر مردم تعارض را پدیده ای نامطلوب می دانند؟

جواب :

–در جامعه ای زندگی می کنیم که پایه های آن بر دیدگاههای سنتی گذارده شده است.

در بیشتر فرهنگها تحمل و بردباری در برابر پدیده تعارض ضد ارزش است.

در امریکای شمالی در مدرسه و کلیسا همواره تأکید بر کنار آمدن افراد در دوران رشد و آموزش است.

مهرگان پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 زمان : 11:48 نظرات (0)

تعداد صفحات : 914

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9139
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 513
  • آی پی دیروز : 361
  • بازدید امروز : 5,291
  • باردید دیروز : 3,011
  • گوگل امروز : 129
  • گوگل دیروز : 141
  • بازدید هفته : 53,282
  • بازدید ماه : 110,997
  • بازدید سال : 616,412
  • بازدید کلی : 2,426,686

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد