loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 113

دریافت فایل

دانلود پاورپوینت تئوریهای مدیریت پیشرفته استیفن رابینز (دکتر سید مهدی الوانی وحسن دانایی فرد)

توضیحات فایل:

قابل توجه دانشجویان و دانش پژوهان گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت درس تئوریهای پیشرفته استیفن رابینز می باشد .این پاورپوینت جهت آشنایی شما با مفاهیم سازمان و مدیریت به منظور کاربرد بالقوه مسائل و تئوری های سازمان و فرآیندهای مدیریتی می باشد.این پاورپوینت درقالب 264 اسلاید زیبا و سودمند برای استفاده شما عزیزان تهیه گردیده است که امیدواریم سودمند بوده و مورد قبول و استفاده شما عزیزان واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

اهداف كلی و جایگاه درس :

—مطالعه ساختار و طراحی كلام از دیدگاه كلان

—آشنایی با مفاهیم سازمان و مدیریت به منظور كاربرد بالقوه مسائل و تئوری های سازمان و فرآیندهای مدیریتی شامل برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت ، هماهنگی و كنترل و نظارت

برخی تعاریف اساسی

سازمان پدیده ای اجتماعی به شمار می آید كه به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقیق  هدف یا اهدافی، بر اساس یك سلسله مبانی دائمی فعالیت می كند.

ساختار سازمان چیست؟

ما ساختار را به عنوان یكی از اجزاء سازمان كه از عنصر پیچیدگی، رسمیت و تمركز تشكیل شده، تعریف می كنیم.

پیچیدگی، حدود تفكیك درون سازمان را نشان می دهد. همچنین میزان تخصص گرائی، تقسیم كار و تعدا سطوح در سلسله مراتب سازمان را اشاره می كند. و حد و حدودی كه واحد های سازمانی از لحاظ جغرافیایی پراكنده شده اند  را نیز تصریح می كند.

طراحی سازمانی چیست؟

اصطلاح سوم ما ( طراحی سازمان) بر جنبه مدیریت تئوری سازمان تاكید دارد. طراحی سازمان به نحوه ساخت و تغییر ساختار، برای تحقق اهداف سازمانی اشاره می كند.

در ساختن یك ساختار، آنچه مورد استفاده قرار می گیرد نقشه یا سند مشابه ای است كه نمودار سازمانی نام دارد.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:10 نظرات (0)
بازدید : 96

دریافت فایل

توضیحات فایل:

دانلود کتاب پرستاری فرآیند پرستاری از سیستم قلب و عروق (داخلی-جراحی) جلد اول

فابل توجه کاربران و پژوهش گران گرامی: کتاب حاضر جلد اول ترجمه راهنمای خود آموزپرستاری در اختلالات سیستم قلب و عروق  نوشته:ماری دی کیولیو و دونا جکسون ترجمه دکتر محمد ذوالعدل و مروت گیوی می باشد. این کتاب شامل98 صفحه می باشد.در این فایل  برای سهولت مطالعه و دسترسی آسان این کتاب ارزنده به صورت فایل pdf تهیه شده و در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع شود. برای دریافت فایل این کتاب ارزشمند می توانید آن را از فروشگاه وب سایت خریداری و دانلود نمایید.

ساختار کتاب

زمانی که انسان به درد و ناراحتی غیر قابل تحمل مبتلا می شود می داند که باید به دنبال خدمات درمانی باشد. اما ارائه کنندگان خدمات درمانی چگونه متوجه می شوند که مشکل از کجاست؟و چطور مشکل را رفع کنند، چطور سلامت بیمار را برگردانند، یا ازدرد و ناراحتی وی کم کنند. پاسخ این سؤالات به علائم و نشانه های بیمار و نتایج تستهای تشخیصی بستگی دارد.

دراین کتاب تلاش می شود که این علائم و نشانه ها معرفی شوند، نتایج تستهای تشخیصی تفسیر شود، مداخلات پرستاری طراحی شده وبه رفع مشکل یا تسکین درد و آلام بیمار کمک شود.مطالب این قسمت(فرآیند پرستاری) در 15 بخش ارائه می شود وهر بخش یکی از سیستم های اصلی بدن را پوشش می دهد. در هر بخش بیماریها واختلالات هر بخش از بدن بررسی می شود. شرح حال هر بیماری یا اختلال به صورت زیر تقسیم بندی می شود:

  • مشکل چیست
  • پیش آگاهی
  • علائم ونشانه های اصلی
  • تفسیر تستهای تشخیصی
  • درمان
  • تشخیص های پرستاری
  • مداخلات پرستاری
  • تستهای تشخیصی حیاتی
مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:06 نظرات (0)
بازدید : 278

دریافت فایل

توضیحات فایل:

دانلود کتاب شرح شطحیات تصنیف شیخ روزبهان بقلی شیرازی (هنری کربین)

دانشجویان و کاربران گرامی :کتاب شرح بطحیات تصنیف شیخ روزبهان بقلی شیرازی به تصحیح و مقدمه فرانسوی از هنری کربین شامل گفتارهای شور انگیز صوفیانی از جمله سلطان عارفان بایزید بسطامی و حسین ابن منصور حلاج  می باشد .اینک ما بر آن شدیم که برای آشنایی شما با این کتاب شور انگیز و سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان این رساله ارزشمند را که شامل 778 صفحه می باشد به صورت فایل pdf در آورده ودر اختیار شما قراردهیم .درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نموده ودانلود نمایید.

لغت شطح در اصل سریانی و به معنی توسعه یافتن است و در زبان عربی که وارد شده به معنی حرکت نیز آمده است و در اصطلاح صوفیان ، عبارت از کلمات و سخنانی است که در حالت سکر و بیخودی و غلبات شور و وجد و جذبه بر زبان جاری می شده است؛و از آنجا که عرفان فراتر از عقل است و تجربه عرفانی غیر قابل توصیف ؛ اگر چنین تجربه ای در قالب کلام بیان شود؛ علاوه بر آنکه دربردارنده مفاهیم عمیق عرفانی خواهد بود؛ از دیدگاه هنری نیز در خور توجه و تامل می گردد .

زیرا بیان پارادوکسی، تخیل، عاطفه و آهنگ کلام سبب می شود تا آن را شعر منثور بنامند. همین امر سبب شده تا گروهی از طرفداران آن از جمله شیخ روزبهان بقلی به تاویل شطحیات بپردازند، وی هرچند خود معروف به شیخ شطاح است ؛ اما این لقب را بخاطر نوشتن یکی از آثارش به نام کشف الاسرار گرفته که به زبان عربی آن را نگاشته و پس از چندی، خود آن را به فارسی ترجمه کرده و نام آن را شرح شطحیات گذاشته است. این کتاب در واقع بیان و تاویل های روزبهان بر شطحیات حدود چهل تن از صوفیان ؛ بخصوص حلاج می باشد.

فی بدایة احوالی ورغبتی فی تصنیف هذالکتاب:

اما بعد معلوم کن ،ای حریف دلنواز، در بدو اول چون از راه ارادت برفتم، و در سر مقامات افتادم حقایق منازل بیافتم ،در شواهد علم رسیدم. به جذب آن معاملت بگذاشتم ،ساکن مراقبات شد.آداب حضرت حق از طریق الهام بیافتم ودر مکان مرابطت به مرقات مراقبت به مصعد شهود غیب برشدم. طیر ارواح ملکوت در سواحل بحر جبروت پّران دیدم.
مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:02 نظرات (0)
بازدید : 294

دریافت فایل

دانلودجلد دوم کتاب روزگارسپری شده مردم سالخورده محمود دولت آبادی

توضیحات فایل :

پژوهشگران و کاربران گرامی :کتاب روزگار سپری شده مردم سالخورده به قلم محمود دولت آبادیدارای چهارصد و سه صفحه می باشد.اداستان روزگارِ سپری‌شده مردمِ سالخورده سرنوشت سه نسل از یک خانواده می باشد. اینک ما بر آن شدیم که برای آشنایی شما با این اثر ارزشمند و سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان  به جلد دوم این کتاب تحت عنوان برزخ خس را که شامل 403صفحه می باشد به صورت فایل pdf در آورده و در اختیار شما قراردهیم .درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نموده و دانلود نمایید.

توضیحی مختصر درمورد موضوع کتاب:

کتاب روزگار سپری شده مردم سالخورده که توسط محمود دولت آبادی نوشته شده است. روزگار سپری شده مردم سالخورده عنوان داستانی سه جلدی به نوشته محمود دولت آبادی است.این نمونه سه جلدی به ترتیب با اسم های اثر نخست اقلیم باد و اثر دوم با نام برزخ خس و نوشته سوم به اسم پایان جغد از سال هزار و سیصد و شصت و نه به بعد به دست انتشارات چشمه و فرهنگ معاصر چاپ شده است.

داستان روزگارِ سپری‌شده مردمِ سالخورده سرنوشت سه نسل از یک خانواده می باشد. داستانِ این خانواده با استاد‌ ابا شروع می گردد. او در دوران ناصرالدین شاه قاجار و در ایام پاییزی از جایی نا شناخته به روستایِ تلخابادکلخچان آمده است. داخل کلخچان دو ارباب و حاج‌کلو و چالنگ مردم را در زیر دست و کنترلِ خویش دارند.

کارِ معمولِ استاد‌ابا در روستا دلاکی و مو را از ته زدن و ختنه و دندان کشی و حجامت می باشد. مراسمِ عزا و عروسی و شبیه‌ خوانی ماهِ محرم را اداره می کند و ایام عاشورا در لباس شمر ایفای نقش می‌کند. با دختری از خانواده‌یِ سیدها به اسم بی‌بی‌ آدینه ازدواج می نماید.

 درقسمت دوم ( جلد دوم ) :

سامون بزرگ تر شده و قرار است با برادرهايش در شهر كار كند . 3 برارد ناتني كه حالا بزرگ شده اند و دشمن پدر و سامون اند . قصه كار است و ده و درد پاي سامون . گذشت روزگار و اينكه عبدوس چگونه خرج خانه را مي آورد.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:58 نظرات (0)
بازدید : 311

دریافت فایل

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت روش گرده افشانی وباروری در درخت انجیرPPT

قابل توجه دانشجویان و دانش پژوهان گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت روش گرده افشانی و باروری در درخت انجیر می باشد .این پاورپوینت جهت آشنایی شما با کشاورزی نوین ، درخت انجیر و منشاء رویش آن ، شرایط آب و هوایی ، مهم ترین کشورهای تولید کننده انجیر،و... می باشد. این پاورپوینت درقالب 36  اسلاید زیبا و سودمند برای استفاده شما عزیزان تهیه گردیده است که امیدواریم سودمند بوده و مورد قبول و استفاده شما عزیزان واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

همزیستی انجیر وحشره بلاستو فاگا جهت تکامل

نقش انجیر در این همزیستی:

1.گلهای ماده خامه کوتاه برخلاف گلهای ماده خامه بلند در این گیاه برای تخم گذاری مناسب می باشد

2.همزمان بودن زمان پذیرش دانه گرده توسط گلهای ماده وخروج  زنبور انجیر

3.همزمانی شکفته شدن بساک وخروج زنبور انجیر

4.وجود استیول در میوه انجیر

 بردادن یا گرده افشانی(pollination or caprification )

 طریقه تشخیص زمان گرده افشانی

از روی اندازه میوه، نرم شدن بافت میوه،باز شدن  استیول میوه، تغیر رنگ کلاله، بوی برخواسته از درخت که تجربه باغبان ها درتشخیص زمان گرده افشانی می تواند موثر واقع شود.

مشکلات:

عدم همزمانی رسیدن میوه های نر و ماده در یک منطقه      قیمت بالای انجیر بر(دانه گرده)   کم بودن تعداد درختان بر دریک منطقه، کم بودن تعداد زنبور در میوه ها ی بر وکمی انتقال دانه گرده می باشد.         حساسیت زنبورها به شرایط نا مساعد مانند باد، بارندگی وغیره

پیشنهادات   

کشت انجیرهای بر وحشی در باغات و گسترش کشت ارقام مختلف بر جهت استفاده از دانه گرده.

استفاده از ارقام مناسب برکه حاوی زنبور و تعداد دانه گرده کافی هستند.

استفاده از زمان و روش مناسب بردهی.

کشت انجیرهای بر در مناطق مختلف جهت داشتن گرده در زمان گرده افشانی.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:54 نظرات (0)
بازدید : 75

دریافت فایل

دانلود نشریه ترویجی پرورش قارچ دکمه ای

توضیحات فایل:

کاربران گرامی نشریه ترویجی روش پرورش قارچ دکمه ای در زمستان سال 1388 توسط جهاد کشاورزی منتشر شده است که شامل28  صفحه می باشد. ما بر آن شدیم که برای سهولت مطالعه ودسترسی شما عزیزان به این نشریه ارزشمند ومفید را درغالب فایل pdf عرضه نماییم .امیدواریم که مفید وسودمند بوده ومورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را فز فروشگاه سایت خریداری نموده ودانلود نمایید.

پرورش قارچ

بطور کلي طرز پرورش قارچ مخصوص به خود آن است و مي توان آن را در محيط تاريک پرورش داد و بجز نور مستقيم آفتاب، هر مقدار نور را تحمل مي کند. در هر صورت در محل پرورش قارچ علاوه بر آنکه، بايستي تهويه هوا به خوبي انجام گيرد، درجه هواي محيط پرورش نيز بايد بين ۱۵ - ۱۰ درجه نگهداري شود. علاوه بر اين محل پرورش بايستي کاملا تميز، قابل شست وشو و فاقد درز يا محلي براي پرورش باکتريها، حشرات و قارچهاي مضر باشد.

 اطاق پرورش قارچ:

عرض اطاق پرورش بايستي به حدي باشد که بتوان از راهروه هايي که براي آن تعبيه مي گردد، براحتي عبور نمود ( حدود ۷۰ سانتي متر) عرض طبقاتپرورش قارچ را نيز حداکثر ۱۸۰ سانتي متر در نظر مي گيرند تا بتوان از دو طرف به وسط بستر قارچ دسترسي پيدا نمود و چنانچه طبقات پرورش قارچ در کنار ديوار باشد عرض آنرا حداکثر ۹۰ سانتي متر قرار مي دهند.

همچنين مي توان قارچ را در جعبه هاي چوبي در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتي متر و عمق ۲۰ تا ۲۵ سانتي متر پرورش داد. به منظور صرفه جويي در هزينه اوليه مي توان، هر طبقه را با تخته هاي سه سانتي متري به عرض ۹۰ تا ۱۸۰ سانتي متر پو شانده و کود را مستقيما کف هر طبقه ريخته و قارچ را در آن کاشت و به اين طرتيب احتياجي به جعبه هاي چوبي نخواهد بود. طبقه بندي ها معمولا در طول اطاق پرورش انجام مي گردد. روي سطح زمين نبايستي طبقه اي مستقر نمود، حداقل فاصله بين طبقه اول تا کف زمين ۱۵ سانتي متر و فاصله هر طبقه از هم ۶۰ سانتي متر مي باشد.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:50 نظرات (0)
بازدید : 358

دریافت فایل

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف 

توضیحات:

دانشجویان و پژوهش گران گرامی برای سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان رشته های روان شناسی و علوم تربیتی خلاصه کتاب روان شناسی تربیتی براساس نوشته های دکتر علی اکبرسیف در 27 صفحه به صورت خلاصه در غالب فایل pdf تهیه و در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد. در صورت تمایل می تونید این فایل آموزشی و درسی بسیار ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

آشنایی با روانشناسی تربیتی و  اهداف آن

تعریف: عده ای روان شناسی تربیتی را شاخه ای از روان شناسی می دانند که چگونگی کاربرد اصول و یافته های روان شناسی را در موقعیت های آموزش و پرورشی بررسی می کند. برخی روان شناسی تربیتی را یکی از شاخه های روان شناسی که به مطالعه ویژگی های یاد گیرنده، شرایط یادگیری و روش های آموزشی می پردازد تعریف می کنند برخی نیز ر وانشناسی تربیتی را نظام علمی ـ کاربردی، پژوهشی ـ خدماتی با هدف توسعه دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های تربیتی تعریف کرده اند.
در مجموع می توان گفت روان‌ شناسی تربیتی، علمی است که به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد. این علم با به‌کارگیری معلومات حاصل از موضوعات و میدان‌ های مورد مطالعه علوم دیگر، معلومات دیگری به وجود می‌آورد که در زمینه آموزش و مسائل آموزشی مورد استفاده قرار گیرد(کریمی، ۱۳۸۰)

اهداف روان‌شناسی تربیتی:

روان‌شناسی تربیتی، بیشتر حاصل جمع دو علم روان‌ شناسی و تربیت است. شناختی که از روان‌شناسی به دست می‌آید در فعالیت‌ های کلاس درس و مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این علم، یک علم پیچیده است و در دین، فلسفه و روان‌ شناسی محض که شامل مطالعات آزمایش گاهی روی حیوانات است، ریشه دارد.

از آنچه ذکر شد، می‌توان هدف‌های ویژه روان‌شناسی تربیتی را به اختصار این‌گونه بیان نمود:

الف. فراهم کردن اطلاعات و شناخت‌های عملی یا کاربردی
بینش در معنای کامل اصول روان‌شناسی تربیتی(شناخت، آگاهی و فهمیدن)، نه برای حفظ کردن یا به‌خاطرسپردن، بلکه به عنوان ابزاری که در آموزش و پرورش موثر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت جنبه‌های مختلف رشد و تکامل و اثرهای محیطی آن. آشنایی با مفاهیم فنی برای کسب توانایی شناخت ادبیات شغلی، به منظور برقراری ارتباط با همکاران و درک بهتر مسائل حرفه‌ای در معلمی.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:44 نظرات (0)
بازدید : 127

دریافت فایل

دانلود کتاب رازهایی درباره مردان از باربارادی آنجلیس ترجمه هادی ابراهیمی

پژوهشگران و کاربران گرامی :کتاب رازهایی درباره مردان از باربارادی آنجلیس ترجمه هادی ابراهیمی شامل 83 صفحه می باشد. اینک ما بر آن شدیم که برای آشنایی شما با این کتاب  آموزنده و سرگرم کننده و سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان این کتاب را به صورت فایل pdf در آورده و در اختیار شما قراردهیم .درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نموده و دانلود نمایید.

از کتاب رازهایی درباره مردان می آموزیم که:

کتاب رازهایی درباره مردان یکی از کتاب های پر طرفدار و محبوب برای زنان می باشد. نویسنده این کتاب ،باربارا دی انجلیس در ابتدای کتاب می نویسد:

بارها دیده ایم که در تلاش به منظور تغییر مردان زندگی مان، اغلب فراموش می کنیم که خود چگونه تغییر کنیم. لطفاً تمامی ابزارها و تکنیک های ارائه شده در این کتاب را به کار ببندید.چرا که همگی آن ها مؤثر هستند! این تمرین ها را با هزاران زن در میان گذاشته ام و خود نیز هر روز همگی آن ها را در زندگی شخصی ام به کار می برم. مجبور نیستید همگی لیست ها را به یک باره و با هم ترتیب دهید و تمامی توصیه ها را با هم به کار ببندید. می توانید، هر بار تنها چند صفحه از کتاب را بخوانید و روی تمرین ها و روش های ارائه شده در همان چند صفحه کار کنید چرا که در نهایت خواهیم آموخت که :

چگونه کمتر مشاجره کنیم و بیشتر به یکدیگر عشق بورزیم؟
چگونه ممکن است منظور واقعی مردان با آن چه واقعا می‌گویند، متفاوت باشد؟
چگونه از مادری کردن در حق مرد زندگیمان جلوگیری کنیم؟
چگونه معشوق بهتری باشیم؟

بخشی از کتاب رازهایی درباره مردان

چگونه از مادری کردن در حق مردان دست برداریم؟

از انجام دادن کارهایی که همسرتان می تواند خودش انجام دهد، پرهیز کنید. مثلا اگر پرسید کلیدم کجاست بگویید نمی دانم، لباس هایش را از روی زمین جمع نکنید و… وفق یافتن با شرایط جدید کمی طول می کشد، باید یاس ها، سرخوردگی ها و بی نظمی ها را تحمل کنید. این به این معنا نیست که در حق همسرتان مهربان و حمایت گر نباشید، بلکه هدف این است که همسر و معشوق باشید، نه مادر.....

. سعی نکنید به جایش فکر کنید و یا تقویم او باشید. بلکه به گونه ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و توانا است که شما همیشه می توانید روی او حساب کنید. اگر در ابتدا کاری را فراموش کرد او را سرزنش نکرده و از او انتقاد نکنید بلکه با یاس او همدری کرده و به دنبال کار خود بروید. مثلا اگر وقت دکترش را فراموش کرد بگویید خیلی بد شد اما مساله ای نیست و مطمئنم تو می توانی یک وقت دیگر بگیری.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:40 نظرات (0)
بازدید : 110

دریافت فایل

دانلود کتاب روشهای تربیت بدنی برای داخل کلاس(ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی)علی محمدامیرتاشpdf

توضیحات:

دانش آموزان و کاربران گرامی :کتاب روشهای تربیت بدنی نوشته علی محمد امیرتاش شامل 120 صفحه می باشد. کتاب روشهای تربیت بدنی برای داخل کلاس با هدف رفع وآشنایی دانش آموزان گرامی باچهار مشکل اساسی در زمینه ورزش وتربیت بدنی مدارس یعنی مشکل ؛تاسیسات، وسایل ورزشی ،فرصت زمانی ،ونیروی انسانی تالیف شده است. اینک ما بر آن شدیم که برای آشنایی شما با این کتاب  آموزنده و ارزشمند و سهولت مطالعه و دسترسی شما عزیزان  این کتاب را به صورت فایل pdf در آورده و در اختیار شما قراردهیم .درصورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری نموده و دانلود نمایید.

اهمیت تربیت بدنی در مدارس ابتدایی

حركت و جنبش از وي‍‍ژگي هاي حيات انسان و داراي انگيزه و ريشه اي در سرشت او و عاملي براي رشد و سلامت و نشاط اوست. انسان نيازمند حركت و ناگزير از حركت است، منع انسان از حركت نه تنها موجب توقف رشد بلكه سبب افسردگي، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگي مي گردد.

تربيت بدني و ورزش جزء لاينفك تعليم و تربيت و وسيله اي براي رسيدن به سلامت روحي نسل جوان است. نبايد چنين تصور شود كه تربيت بدني امري بي ارزش و تفنني است و صرفاً موجبات سرگرمي و مشغوليت كودكان و جوانان را فراهم مي سازد؛ برعكس بايد آن را جزء مهمي از فعاليت هاي زندگي به شمار آورد. مفاهيمي مانند تندرستي، بهداشت، رشد فردي و اجتماعي و سلامت روحي ارتباط نزديكي به تربيت بدني و ورزش دارد.

هدفهای عمومی تربیت بدنی:

تربيت بدني در حوزه مديريت وزارت آموزش و پرورش اهداف كلي ذيل را كه الهام بخش اهداف اختصاصي در مقاطع مختلف است در بر مي گيرد :

۱ – در هر حركت، سالم سازي جسم با توجه به فطرت انساني دنبال شود. بنابراين دوري از هرگونه خودآزاري و آسيب رسانيدن بر جسم ضروري است.

۲ – ايجاد روحيه قوي، بشاش و سالم در نسل حال و آينده در مسير ايثار، جوان مردي، مروت، مساعدت ، درستكاري و تقويت حس مسئوليت .

۳ – ايجاد روحيه جمع گرايي براي تشكيل وحدت در كثرت.

۴ – پرورش نيروي رهبري و اطاعت از سرپرست مسئول.

۵ – بيداري و تقويت حس ورزش خواهي در دانش آموزان.

۶ – آشنايي دانش آموزان با ارزش هاي فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي در مسير تحكيم روابط انساني .

۷ – ايجاد آگاهي از اصول علمي حركت در دانش آموزان با توجه بر عواملي چون استفاده صحيح از زمان، نيرو و رابطه جرم و انرژي.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:36 نظرات (0)
بازدید : 144

دریافت فایل

دانلود پاورپوینت آسیب های فضای مجازی و اینترنت ppt

توضیحات فایل:

قابل توجه دانشجویان و دانش پژوهان گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست پاورپوینت آسیب های فضای مجازی واینترنت است .این پاورپوینت به منظور آشنایی شما با آسیب های  اجتماعی ،فرهنگی ،خانوادگی و تهدیدات فضای مجازی و اینترنت می باشد.این پاورپوینت درقالب 87 اسلاید زیبا و سودمند برای استفاده شما عزیزان تهیه گردیده است که امیدواریم سودمند بوده و مورد قبول و استفاده شما عزیزان واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

فضای مجازی و آسیب های آن

گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی روزمره افراد به ویژه قشر جوان شده است. جاذبه های این فضا منجر شده افراد ساعات زیادی از روز خود را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند. این موضوع صدمات جبران ناپذیری را به رشد اجتماعی افراد وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی آنان را تغییر داده است.

استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت، به وابستگی شدید روانی و فکری می‌انجامد. با ورود اینترنت و رایانه به درون خانواده‌ها، بین والدین، معلمان، مربیان و دانش‌آموزان (فرزندان) جدایی فکری و عاطفی، رخ می‌دهد. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که درصد بالایی از نوجوانان و جوانان از اینترنت برای فعالیت‌های بیهوده‌ای نظیر دوست یابی، بازی و صحبت با یکدیگر استفاده می‌کنند. نوجوانی که پشت میز رایانه و اینترنت نشسته است، برنامه های سایت را لذت بخش تراز سخنان پدر و مادر و تکالیف مدرسه می داند. در نتیجه، در ارتباطات، رفتار و زندگی اجتماعی او اختلال ایجاد می‌شود.

درسال ۱۹۹۵، روان شناسی به نام گلدبرگ، اعتیاد جدیدی به نام اعتیاد به اینترنت را کشف کرد. این اعتیاد به سرعت رو به گسترش است و هر روز افراد جدیدی را به کام خود می کشد.

تعریف بحران فضای مجازی و اینترنت:

vسه ويژگي اصلي را شرط اصلي تعريف بحران ذكر كرده‌اند:

vتهديد،

v غافل‌گيري،

v فشار زماني.

درك تهديد :درك تهديد محصول عوامل مختلفي است و غير از اهميت عامل مورد تهديد و شدت آن، مي‌توان به عواملي زير اشاره کرد:

شخصيت تصميم‌گيرنده، ساز و كارهاي كسب و تجزيه و تحليل اطلاعات،تأثير عوامل محيطي، سابقه‌ي تهديدات مشابه از نظر كاركرد و تأثير، احتمال اوج‌گيري تهديد از نظر تصميم‌گيرنده، پيش‌بيني كنترل (تصوري كه تصميم‌گيرنده از قدرت پاسخ خود دارد)  .

 انواع تهديد:

  • جاسوس افزار
  • در پشتي
  • سرقت پسورد
  • ويروس ها
  • کدهاي مخرب
  • تبليغ افزار
  • کرم ها
  • نرم افزارهاي ناخواسته
  • تروجان ها
مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 10:33 نظرات (0)

تعداد صفحات : 915

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9150
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 422
  • بازدید امروز : 1,223
  • باردید دیروز : 1,937
  • گوگل امروز : 26
  • گوگل دیروز : 159
  • بازدید هفته : 15,681
  • بازدید ماه : 15,681
  • بازدید سال : 634,461
  • بازدید کلی : 2,444,735

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد