loading...

بلاگی برای یو فایل

بازدید : 296

دریافت فایل

دانلود کتاب مبانی نظری معماری معاصر حامدکامل نیا

کاربران و دانش پژوهان گرامی  کتاب مبانی نظری معماری معاصر در شش بخش و124 صفحه درقالب فایل pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرارگیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

به سوی معماری نوین

مقدمه

یکی از مهمترین پرسشها در حوزه معماری پرداختن به این سوال است که معماری معاصر از چه زمانی آغاز می گردد؟ به عبارتی دیگرزمانی که صحبت از معماری معاصر می شود منظور چه بازه زمانی ویا چه محدوده تاریخیبرای تحلیل وبررسی آثار معماری است. چرا که می توان چنین ابراز داشت که هر دوره نسبت به دوره پیشین خود به نوعی معاصر به شمار میرود.

بنابراین معماری دوران گوتیک نسبت به دوران باستان نیز می توانسته در جایگاه تاریخی خود معاصر محسوب شود. از این رو است که درقرن هفدهم، معماری دوره اول رنسانس نسبت به دوران باستان به نوعی معماری مدرن خوانده می شود. نگاه به این موضوع از سالهای 1700 ونوشته های افرادی نظیر بومگارتن وبلوندل آغاز گردید.

در سال 1750بومگارتن به تشریح واِژه زیبایی شناسی پرداخت.در1752 بلوندل اولین کتاب تاریخ معماری مدرن را به رشته تحریر درآورد.

اندیشه های ابتدایی معماری نوین

اندیشه های ابتدایی معماری نوین به ویژه درسالهال1750 به اوج می رسد. این دوران را می توان نقطه چرخش وتغییر جدی در حوضه های گوناگون مرتبط با معماری دانست؛نقطه اوج اتفاقات در عرصه های اجتماعی ،سیاسی ،اقتصادی وتکنیک.

از همه مهمتر تغییر درساختارهای اجتماعی موجب پدیدارشدنموضوعات طبقاتی وآغاز جنبشهای بورژوازی نوین وطلیعه نوی طبقه جدید به شمار می رود. از این رو این طبقه جدید برای اثبات موجودیت خود نیاز به گونه معماری مخصوص به خود را دارد. توجه به گونه های خاص معماری در دوران مختلف نیز مشهود است.

مهرگان پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 زمان : 10:11 نظرات (0)
بازدید : 44

 دریافت فایل

روانشناسی عمومی اتکینسون وهمکاران مترجم دکتر براهنی وهمکاران

کاربران و دانش پژوهان گرامی در این بخش گروه علمی یوفایل پاورپوینت روانشناسی عمومی اتکینسون وهمکاران مترجم دکتر براهنی وهمکاران رادر340 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده دانلود و استفاده شما عزیزان قرار داده است در زیر قسمتهایی از متن فایل در اختیار شما عزیزان قرارگرفته است در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید امید است که سود مند بوده و مورد قبول واستفاده شما قرارگیرد.

بخش اول- روانشناسی كوششی علمی و انسانی

فصل اول: ماهيت روانشناسی ( دكتر براهنی )

     ( Psychology ) تعريف روانشناسی

روانشناسی را می توان چنين تعريف كرد : بررسی علمی رفتار و فرايندهای ذهنی . اين تعريف موضوعهای بسيار متنوعی را دربرمی گيرد ، چنانكه از چند مثال و نمونه های زير برمی آيد:  

* آسيب مغزی و بازشناسی چهره ها   * نسبت دادن ويژگی ها به افراد

* يادزدودگی كودكی                       * چاقی

* اثر برنامه های پرخشونت رسانه ها بر پرخاشگری

فطری نگری در برابر تجربه گرايی
آيا تواناييهای آدميان فطری (طبيعت) است يا از طريق تجربه (تربيت) كسب می شود ؟

ديدگاه فطری نگری معتقد است كه آدميان با گنجينه ای از دانش و توان فهم واقعيت زاده می شوند. يعنی دانش و فهم آدمی از طريق استدلال و درون نگری دقيق دست يافتنی است.در قرن هفدهم دكارت برخی انديشه ها ( خدا، خويشتن، اصول بديهی هندسه، كمال و بی نهايت ) را فطری به شمار می آورد. دكارت بدن آدمی را ماشينی می دانست كه مثل هر ماشين ديگری قابل بررسی است. اين ديدگاه سرآغاز رويكردهای پردازش اطلاعات در باره ذهن آدمی است.

ديدگاه تجربه گرايی برآن است كه دانش از طريق تجربه ها و تعاملهای آدمی با جهان كسب می شود . درقرن هفدهم جان لاك معتقد بود كه ”ذهن آدمی در بدو تولد همچون لوح نانوشته ای است كه تجربه های جريان رشد او، دانش و فهم را روی آن ثبت می كنند ”. اين ديدگاه سرآاغاز روانشناسی     تداعی گرا بود. ذهن از انديشه هايی انباشته می شود كه از طريق حواس به آن راه می يابند وطبق اصولی از قبيل مشابهت و تضاد به هم پيوند می خورند.

مهرگان پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 زمان : 10:06 نظرات (0)
بازدید : 53

دریافت فایل

دانلود کتاب علم مناظر ومرایا رشته های گرافیک ،نقاشی، صنایع دستی تالیف داریوش ترکی، ندا ابراهیمی

کاربران ودانش آموزان گرامی دانلود کتاب علم مناظر ومرایا متون درسی رشته های گرافیک،نقاشی وصنایع دستی ،پشتیبانی صحنه، مرمت آثار فرهنگی می باشد که ؛به منظور آشنایی دانش آموزان با رسم فنی ومناظر وزوایای تجسم وتوانایی ترسیم شیء در فضا با رعایت پرسپکتیو جو شامل 115 صفحه در غالب فایل pdf تهیه ودر دسترس کاربران گرامی قرارداده شده است .امیدواریم که سودمند بوده ومورد استفاده واقع شود در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید.

توضیح مختصر پیرامون فایل درسی:

هدف کلی این اثر درسی آشنایی دانش آموزان با رسم فنی ومناظر و زوایای تجسم و توانایی ترسیم شیء در فضا با رعایت پرسپکتیو جو می باشد.

مقدمه

ارتقای روز افزون کیفیت وکارآیی محصولات صنایع بدون طراحی دقیق از جزئیات آنها در مراحل مختلف ساخت هزگز عملی نبوده است.رسم فنی یک روش طراحی استاندارد بر پایه اصول هندسه وریاضیات برای نمایش دقیق اشیاست وبه دلیل نوع کاربرد از انواع طراحیهای هنری متمایز می شود.

امروزه همه طراحان با تخصص های گوناگون در ساخت هر یک از فرآورده های صنعتی از کوچکترین وساده ترین مهره وپیچ گرفته تا عظیم ترین وپیچیده ترین ساختمان ها وفضا پیماها این روش ترسیم را به کار می گیرند. سیستم بینایی انسان با دریافت پرتوهای نوری که یک شیء که در اطاف خود می پراکنند تصویری ازآن را در ذهن خلق می کند.این پرتوهاپیش از رسیدن به چشم از محیطی با ترکیبات وغلظت وشفاقیت خاص عبور می کنند. بنابراین کمیت وکیفیت نور دریافتی به این شرایط محیطی بستگی دارد.

تعریف پرسپکتیو:

پرسپکتیو دانش هنر و نمایش یک منظره سه بعدی در یک منظره دو بعدی است واصول آن بر پایه عوامل دوگانه فوق (مقدمه) ؛تاثیرات شرایط محیطی و خطا های دستگاه بینا یی استوار است.

مهرگان پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 زمان : 10:02 نظرات (0)
بازدید : 67

دریافت فایل

توضیحات فایل:

جزوه ماشینهای الکتریکی(1) رشته های مهندسی برق و الکترونیک

دانشجویان و مهندسان گرامی برای سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان رشته های مهندسی برق والکترونیک جزوه کتاب درسی ماشینهای الکتریکی(1) را به صورت خلاصه شامل 93 صفحه در غالب فایل pdf تهیه و در دسترس شما عزیزان قرارداده شده است .امید است که سودمند بوده ومورد استفاده واقع گردد. درصورت تمایل می تونید این فایل آموزشی بسیار ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید.

فهرست مطالب

این جزوه درسی شامل فصل به شرح زیر می باشد:

  • فصل اول : مدارهای مغناطیسی

  • فصل دوم : تبدیل انرژی الکترومکانیکی

  • فصل سوم : اصول ماشینهای جریان مستقیمیDC

  • فصل چهارم: ژنراتورهایDC

  • فصل پنجم: موتورهای DC

  • فصل ششم: ماشینهای جریان مستقیم خاص

مقدمه

هردستگاهی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی ویا بالعکس تبدیل کندیک ماشین الکتریکی نامیده می شود.ماشینهای الکتریکی دوار مانند: ماشینهای جریان مستقیم، ماشینهای القائی یا اسنکرون،ماشینهای سنکرون.

ترانسفورماتور اگرچه مبدل انرژی الکترومکانیکی نیست اما؛ نقش مهمی در فرآیندتبدیل انرژی ایفا می کند وباید گفت که ترانسفورماتور انرژی الکتریکی رابه همان صورت دریافت شده به مصرف کننده تحویل می دهد وفقط سطوح ولتاژ یا جریان را تغییر میدهد.

مهرگان پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 زمان : 9:56 نظرات (0)
بازدید : 1288

دریافت فایل

توضیحات فایل:

 

کتاب ایستگاه ریاضی 8(کتاب کار)ریاضی هشتم روح اله تختی پور

کاربران و دانش آموزان گرامی کتاب ایستگاه ریاضی8 (کتاب کار) ریاضی هشتم در 149 صفحه در غالب فایل pdf تهیه شده و در دسترس شما عزیزان قرارداده ایم این کتاب برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با مباحث کتاب ریاضی هشتم با رویکرد حل مساله و کشف راهبردهای مناسب مسائل،تمرینات متنوع مانند: سوالات تشریحی، چهار گزینه ای،صحیح ، غلط ،نقطه چین ، دست ورزی و جدولی های سودکو نوشته شده است.امید است که سودمند بوده ومورد استفاده واقع گرددودر صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید.

قابل توجه دانش آموزان عزیز

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشید که این کتاب را به عنوان یک مکمل یعنی کامل کننده مباحث کتاب درسی نگاه کنید. کتاب درسی را حل کرده وسپس برای تثبیت اطلاعات وسنجش میزان یادگیری وافزایش تسلط خود از قسمت های متنوع این کتاب استفاده کنید.

مهرگان پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 زمان : 9:48 نظرات (0)
بازدید : 170

دریافت فایل

توضیحات فایل

 نقش و کاربرد بیوتکنو لوژی درگیاهان داروئیppt

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی این فایل تحت عنوان پاور پوینت نقش وکاربرد بیو تکنولوژیی در گیاهان دارویی می باشد .این پاورپوینت جهت آشنایی شما با بیو تکنولوژی وکاربرد آن درتهیه گیاهان داروئی تهیه گردیده است. این پاورپوینت درقالب 30 اسلاید برای استفاده شما عزیزان تهیه گردیده است که امیدواریم سودمند بوده و مورد قبول و استفاده شما واقع گردد. درصورت تمایل می توانید این فایل را ازفروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

مقدمه:

سابقة‌ استفاده از گیاهان دارویی به زمان‌ های بسیار دور برمی‌گردد؛ به‌طوری‌ که حتی در کتب قدیمی مانند انجیل و کتاب مقدس باستانی هند (بودا)، استفاده از برخی گیاهان در درمان بیماری‌ها توصیه شده است. اما قدمت استفاده از گیاهان دارویی، به‌ معنی روند رو به کاهش آن در دنیای مدرن امروزی نیست.

امروزه در جوامع صنعتی و بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی برای حفظ سلامتی، به‌دلیل افزایش اعتماد مردم به استفاده از این گیاهان، بسیار چشمگیر است. طبق برآوردی که توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است، بیش از 80 درصد مردم جهان (نزدیک به 5 میلیارد نفر) برای در مان بیماری ها  هنوز از دارو های گیاهی استفاده میکنند.تقریباً یک چهارم داروهای تهیه ‌شده دنیا دارای منشأ گیاهی هستند که یا مستقیماً از گیاهان عصاره‌گیری شده‌اند و یا بر اساس ترکیب گیاهی،‌ مدوله و سنتزشده‌اند. کار بر روی طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی، در سراسر جهان و به‌خصوص هند ، ژاپن ، پاکستان ، سریلانکاو تایلند در دست انجام می‌باشد.

در اروپا و در کشورهایی از قبیل آلبانی، بلغارستان، کرواسی، فرانسه، آلمان، مجارستان، هلند، اسپانیا و انگلستان و همچنین ترکیه، حدود 1500 گونه از گیاهان دارویی و معطر مورد استفاده قرار گرفته و در حدود 1400محصول گیاهی در اروپا و ایالات متحده تولید می‌شود. در حدود 25 درصد از داروهای تجویزشده در ایالات متحده، حاوی حداقل یک ترکیب فعال گیاهی هستند. در چین، فروش داروهای سنتی در طول 5 سال اخیر دو برابر شده است. در هند نیز صادرات گیاهان دارویی نسبت به سال‌های قبل سه برابر شده است.

 کاربردهای "کشت بافت "در زمینة گیاهان دارویی     

یکی از بخش‌های مهم بیوتکنولوژی "کشت بافت" است که کاربردهای مختلف آن در زمینة گیاهان دارویی، از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است:

باززایی در شرایط آزمایشگاهی:

تکثیر گیاهان در شرایط آزمایشگاهی، روشی بسیار مفید جهت تولید داروهای گیاهی باکیفیت است. روش‌های مختلفی برای تکثیر در آزمایشگاه وجود دارد که از جملة‌ آنها، ریزازدیادی است. ریزازدیادی فواید زیادی نسبت به روش‌های سنتی تکثیر دارد.

 

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:55 نظرات (0)
بازدید : 112

دریافت فایل

توضیحات فایل

کتاب نگاهی به تاریخ جهان از جواهر لعل نهرو ترجمه محمود تفضلی

کاربران وپژوهشگران گرامی  در این فایل جلد اول کتاب نگاهی به تارخ جهان اثر ارزشمند جواهر لعل نهرو ترجمه محمود تفضلی در677 صفحه به صورت فایل pdf تهیه شده است .بسیاری از مطالبی که درصفحات این کتاب گنجانده شده است برای کسانی که می کوشنداز تاریخ برای خود الهام و راهنمایی کسب کنند و برای آینده ای که می سازند درس بیاموزند بسیار مفید و ارزشمند است.امیدواریم که سودمند بوده ومورد استفاده واقع شود در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید.

قسمتی از پیش گفتار مترجم برای چاپ اول کتاب:

در تابستان سال 1928ایندیرا دختر نهرو که درآن زمان ده ساله بود در شهر ییلاقی دور از پدرشبه سر می برد. در آن تابستان نهرو یک سلسله نامه برای دخترش نوشت که درآنها با زبانی ساده داستان آفرینش زمین وپیدا شدن زندگی وتشکیل نخستین قبایل واجتماعات بشری رانقل کرد. وبعد مجموعه آنها را که 30 نامه کوتاه بود را به صورت  کتابی با نام نامه های پدر به دخترش منتشر کرد وبارها تجدید چاپ شد.

نشیب وفراز زندگی اجتماعی و سیاسی بارها نهرو را به زندان کشاند.در سال 1930 که نهرو یکی از دوران های متعدد زندانش را می گذراند در صدد بر آمد از فرصت وفراغتی که در زندان پیش می آید استفاده کند ونامه های تازه ای برای دخترش بنویسد. این نامه های تازه در مدتی نزدیک به سه سال از اکتبر1930تا اوت 1933 در دورانهای مختلف زندان نوشته شده ودر آنها یک دوره از تاریخ جهان منعکس می گشت.

در طی دوران زندان سال 1934و پس از انتشار«نگاهی به تاریخ جهان» بود که نهرو کتاب زندگی خود را نوشت.اکنون بسیاری از مطالبی که در صفحات این کتاب آمده برای کسانی که می کوشند از تاریخ برای خود الهام و راهنمایی کسب کنند و برای آینده ای که می سازند درس بیاموزند معنی ومفهوم بزرگتری یافته است.

این حوادث نشان می دهد که نویسنده این کتاب یک تاریخ نویس بزرگ است که حوادث را در کمال حقیقت واز روی اطلاع توأم با روشن بینی و شهامت برای ما توجیه وتفسیر کرده است.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:49 نظرات (0)
بازدید : 152

 

دریافت فایل

 

 

توضیحات فایل

فرمول نامه فیزیک 1و2و3 تمام فرمولهای مورد نیاز کنکور سراسری آزاد وپیام نور

کاربران و دانش آموزان گرامی در این فایل که به نام فرمول نامه فیزیک معرف حضور است تمام فرمولهای درس فیزیک 1 و 2 و 3 که مورد نیاز کنکور سراسری ،دانشگاه آزاد ،و پیام نورمی باشد گنجانده شده است .که خلاصه و مختصر و بسیار سودمند بوده و جهت سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان درغالب فایل pdf ودر14 صفحه تهیه شده است . امید واریم که مفید و سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

محتوای این فایل شامل موارد زیر است:

فرمول های فیزیک (1) :

فصل یک (انرژی)      فصل دوم ( دما وگرما )      فصل سوم ( الکتریسیته )     فصل چهارم (نور - بازتاب)      فصل پنجم  (نور-شکست)

فرمول های فیزیک (2) :

فصل اول (فیزیک واندازه گیری)      فصل دوم (حرکت شناسی)        فصل سوم (دینامیک)       فصل چهارم (کار وانرژی)           فصل پنجم (ویژگیهای ماده)       فصل ششم (گرما و قانون گازها)

فرمول های فیزیک (3) :

فصل اول (ترمودینامیک) (ویژه ریاضی)       فصل دوم (الکتریسیته ساکن)     فصل سوم (الکتریسیته جاری)       فصل چهارم (مغناطیس)       فصل پنجم (القای الکترو مغناطیسی)

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:43 نظرات (0)
بازدید : 89

دریافت فایل

 

توضیحات فایل:

کتاب نسبی گرایی(مجموعه مقالات ترجمه شده نسبی گرایی)زهیر باقری نوع پرستpdf

کاربران و دانش پژوهان گرامی فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست کتاب نسبی گرایی می باشد که شامل مقالات ترجمه شده نسبی گرایی ترجمه زهیر باقری نوع پرست است.شامل 202 صفحه درقالب فایل pdf برای راحتی ، سهولت دسترسی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرارگیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

گزیده ای از مطالب کتاب:

نسبی گرایی فرهنگی واخلاقی:

نسبی گرایی اخلاقی معمولا سه مدعا دارد؛اخلاق تغییر می کند،ذهنی وفردی است. بنابراین برای نسبی گرا اخلاق با گذر زمان تغییر می کند وهمچنین هیچ چیز خوب یا بدی وجود ندارد، این افکار ماست که چیزی را خوب یا بد می کند.اخلاق فردی است یعنی برای هر کس تفاوت می کند. مطلق گرایی اخلاقی براین باور است که؛اصول اخلاقی تغییر ناپذیر، عینی وجهانی وجود دارند.

نسبی گرایی فرهنگی:

نسبی گرایی فرهنگی مدعی است انسان شناسان وجامعه شناسان دریافته اند که نسبی گرایی اخلاقی نه تنها یک نظریه نیست بلکه یک واقعیت تجربی است. جوامع وفرهنگ های متفاوت ارزش های اخلاقی متفاوتی دارند.دکارت در کتاب تأملات خود اشاره می کند که هیچ ایده عجیبی وجود نداردکه؛ فیلسوفی به صورت جدی به آن فکر نکرده باشد. به همین ترتیب می توان گفت که؛ هیچ عمل عجیبی وجود ندارد که دست کم یک جامعه آن را مجاز نشمرده باشد.به عنوان مثال نسل کشی ویا آدم خواری.

تعریف نسبی گرایی اخلاقی:

نسبی گرایی اخلاقی چیست؟ در زمانه ما ایده نسبی گرایی اخلاقی برای بسیاری جذابیتی فراوان دارد.نسبی گرایی اخلاقی به گونه های متفاوت مطرح شده است که؛ می توان آنها را به دو گونه اصلی تقسیم کرد. یکی از آنها «نسبی گرایی فراگیر» ودیگری «نسبی گرایی مطلق انگار» این دو گونه نسبی گرایی مهم ترین گونه های نسبی گرایی هستند.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:40 نظرات (0)
بازدید : 259

دریافت فایل

توضیحات فایل:

کتاب تهران قدیم محمدرضا حسن بیگی

کاربران و پزوهشگران گرامی: کتاب فوق العاده جالب و سرگرم کننده تهران قدیم به نویسندگی محمد رضا حسن بیگی پیرامون شهر تهران در زمان قدیم، آداب و رسوم تهران قدیم به همراه عکس های جالب است که  فوق العاده جالب و سرگرم کننده می باشد. استفاده از عکس‌ های فراوان از تهران قدیم ـ چهره این شهر و مشخصه‌ های آن را، به خوبی نشان می دهد و همچنین تحول تهران قدیم از یک آبادی کوچک به شهری بزرگ را ترسیم می‌کند. این اثر ارزشمند جلوه‌های گوناگون حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران را در دوران یاد شده و گاه در اعصار قدیم‌تر نشان داده است .امید است که این کتاب در راستای آشنایی شما با تهران قدیم و مشخصه ها وآداب وفرهنگ آن زمان مؤثر ومفید واقع گردد .در ضورت تمایل می توانید این اثر ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری ودانلود نمایید.

این کتاب مشتمل بر۴۸۰ صفحه است که با تحقیق نویسنده تدوین شده مباحثی چون:تهران؛چگونه تهران شد؟ و یا تهران به روایت بیگانگان/توپخانه؛مرکز تهران/شمس العماره و ماجراهایش/ارگ سلطنتی و ویژگی هایش/گوشه هایی از زندگی اجتماعی مردم/پوشاک مردم در تهران قدیم/از کجاوه و پالکی تا ماشین دودی و اتومبیل/طب و درمان در تهران قدیم/داستان روشنایی تهران/چگونگی ایجاد پستخانه و پست در تهران و…کلا ۴۷۸ موضوع مستتر در این کتاب به نحو احسن توضیح داده شده است.این کتاب یک منبع موثق و اثری ارزشمند وتاریخی می باشد و همچنین یک منبع تحقیقی و تاریخی به حساب می آید.

بعضی از صاحب نظران درمورد تهران قدیم چنین اظهار نظر کرده اند:

مورخ معروف یاقوت حموی در کتاب معتبر و مستند«معجم البلدان»خود درباره طهران قدیم نوشته است:

«طهران قریه ای است که در زیر زمین ساخته شده و راهی به هیچ یک از خانه های زاغه مانند آن نیست مگر به دلخواه وخواسته مردمان آن».

علامه محمد قزوینی در کتاب «آثار البلاد» متذکر شده است:

خانه های اهالی تهران در زیر زمین ساخته شده  وبه مانند لانه مورچگان استك هر گاه دشمنانی به آنها حمله ور شوند ساکنان تهران فورا درخانه های زیر زمینی خود پنهان می شوند وهمین که دشمن دور می شود از زیر زمین بیرون می آیند وبنای فساد وقتل وغارت را می گذارند.

مهرگان چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 زمان : 11:36 نظرات (0)

تعداد صفحات : 916

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 9153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 296
  • بازدید امروز : 301
  • باردید دیروز : 1,606
  • گوگل امروز : 26
  • گوگل دیروز : 191
  • بازدید هفته : 3,197
  • بازدید ماه : 23,102
  • بازدید سال : 641,882
  • بازدید کلی : 2,452,156

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد